3 kastist välja ideed Saku Läte näitel, kuidas motiveerida juhina turundus- ja müügiinimesi

Igal kollektiivil on oma nägu ja oma piirid. Keskendume Saku Läte näitele, kuidas motiveerida juhina turundus- ja müügiinimesi, et neid rohkem kaasata.
3 kastist välja ideed Saku Läte näitel, kuidas motiveerida juhina turundus- ja müügiinimesi 3

Turunduses me teame, et tuleb keskenduda kliendile. Mida mõned kipuvad ära unustama, on see, et täpselt samamoodi tuleks keskenduda ka töötajatele. Paljud juhid murravad pead, et kuidas teha enda ettevõttes järgmine nn kastist välja lahendus. Eriti turundusjuhtidel on tihti väga suur surve peal mõelda jälle välja midagi uut ja erilist.

Samas on ootus, et see teistmoodi lahendus kohe töötaks ja oleks edukas. Aga, kui sa päriselt mõtled välja uue motivatsiooniprogrammi, siis sa ei saa kunagi garanteerida häid tulemusi – sa saad katsetada ja teha olemasoleva info pealt oletusi, mis võiks olla edukas töötajate kaasamise viis.

Loomulikult oleneb kõik tiimist – igal kollektiivil on oma nägu ja oma piirid. Ma keskendun selles artiklis just Saku Läte näitele, kuidas motiveerida juhina turundus- ja müügiinimesi, et neid rohkem kaasata. Need on tiimid ja inimesed, kus inimesed on rohkem vastu võtma ootamatuseid ja üllatusi. Tõsi, kõik inimesed ei armasta üllatusi, aga turundus ja müük elavad need enamasti rõõmsalt üle! 😄

Aga kujuta nüüd ette, mis juhtuks, kui kogu meeskond oleks päriselt kaasatud, kui igaühel oleks võimalus särada- mitte ainult nii, et 1 inimene saab auhinna #AastaKolleeg.

Mis siis, kui motivatsioon ei oleks lihtsalt preemia, vaid hoopis midagi, mis paneb inimesed hommikul tööle tulles päriselt elevile? See ongi see kastist välja mõtlemine – mitte lihtsalt uue motivatsiooniprogrammi loomine, vaid hoopis uue kultuuri kujundamine, kus igaüks saab olla osa millestki suuremast. Vau-efekt ei sünni ainult suurtest žestidest, vaid sellest, kui inimesed tunnevad end päriselt märgatuna, väärtustatuna ja osana tiimist.

Panen kirja 3 lahendust, mida mina ja meie meeskond teinud oleme.

Tänuüritus

Kõlab lihtsalt? Tegelikult, me korraldasime seda veidi teistmoodi. See „üritus“ kestis kokku igal aastal ca 6 kuud. Kokku korraldasime seda 10 aastat! Kuidas siis 6 kuud lausa igal aastal? Hommikul, septembris tulid müügi-ja turundustöötajad tööle ja leidsid enda arvuti laualt meigisvammi… ok, meestel oli habemeajamispintsel. 0 selgitust. Lihtsalt nii. Postkastis oli neil e-kiri „planeeri endale see kuupäev.“ Kujutate ette, kui palju elevust see tekitas? Veel kuu hiljem oli laua peal kvaliteetsed kõrvaklapid.

Ja nii igal kuul, kus oli järjekordne vihje, kus koguneda, mida kaasa võtta, aga sa ei teadnud kunagi, kuhu tegelikult minema peab … kuni jõudis kätte veebruar, mil toimus üritus, kus vihjete põhjal üritas kogu tiim arvata ära, kuhu me lähme ja mis toimuma hakkab.

Nad ei oodanud, et nad jõuavad selle ürituse raames meigikoolituseni (ei, mehed ei olnud meigikoolitusel ja nad olid samal ajal spaas), ja sealt edasi Laura muusikavideo filmimiseni. Mida sa teeksid, kui sulle öeldakse, et sa osaled kohe siin ja praegu muusikavideo võetetel? Õhtul me tänasime igat, IGAT! töötajat eraldi. Pühendasime talle eraldi aja ja eraldi kingituse, mis oli just talle mõeldud. Jah, ka Laura tuli koha peale.

Ja nii me tegime 10 aastat järjest. Iga kord täiesti erinev teema ja stiil. Kõik ei pea kutsuma Laurat, kõik ei pea andma füüsilisi kinke, aga oluline oli see põnevus, müstika õhus ning aja pühendamine igale müügitiimi töötajale.

Müügimeeskonna motivatsiooniprogramm

Auhinnaks… võistluskunstide-vööd! Jap, täpselt nii! Muidugi, auhindadeks võivad olla müügimängudes kindlasti raha, kinkekaardid, preemiad, reisid jms, aga kas sul on müügis must vöö? Vahel tekitab töötajates hasarti see, et mis taseme nad on saavutanud. Tihti on müügitöötajatel boonuspalk niikuinii, ning võib-olla ka tasemeauhinnad. Vahel aga aitavad ootamatud tasemed ja kingitused tekitada teistmoodi elevust.

Miks just võistluskunstide vööd? Saku Läte puhul sümboliseerisid need vööd ka meie spordi toetamist- nii oma töötajate kui ka kogukonna. See oli etapp ettevõtte arengus, kus hakkasime väga tugevalt oma töötajaid kaasama osalema spordiüritustel ning arendama Saku Läte spordivõimalusi.

Infoliikumine

Just nii lihtne asi, aga ometi nii keeruline. Ma arvan, et ükskõik, mis suuremast firmast rahulolu-uuringu tulemusi lugedes leidub alati osakondi või inimesi, kes toovad välja, et info võiks paremini liikuda. Me otsustasime enda turundusosakonnaga teha midagi veidi teistmoodi. Tavaliselt osalevad koosolekutel/sisekoolitustel need osakonnad ja inimesed, kes on ühest osakonnast või mingi projektiga omavahel seotud. Meie aga otsustasime, et teeme kord kvartalis nn avalikke koosolekuid-koolitusi, kus võivad osa võtta kõik, kes soovivad.

Ja nii me teemegi. Kui muidu me teeksime neid kvartalikoosolekuid/koolitusi enda osakonnakeskselt, siis nüüd saavad olulisemaid teemasid-koolitusi kuulata ka soovi korral müügiosakond, tootmisosakond, transpordiosakond jms.

Meil on hea meel, et nii paljud osalevad kuulajatena. See on väike asi, aga väikestest asjadest saavad suured… Info liigutamine on tihti tasuta ja alahinnatud väärtus.


Saku Läte on tööstus- ja teenindusettevõte, kes pakub rendiks “CoolTouch” veeautomaadisarja, mis on välja töötatud OÜ Saku Läte omaniku poolt ning millel on Euroopa Patendiameti poolt kaitstud patenteeritud lahendused. Lisaks on Saku Lätel ka enda kohviäri Nauding Saku Läte’lt. Kohvioad on röstitud Eestis.

Saku Läte kuulub rahvusvahelisse Venden gruppi, mille tegevus ulatub lisaks enamikele Balti riikidele ka Uus-Meremaale. Saku Läte veeautomaadid on kasutuses mitmes riigis, kinnitades meie positsiooni usaldusväärse ja innovaatilise joogiveelahenduste pakkujana.

Airi Freimuth
Saku Läte turundusmeeskonna juht

Jaga postitust

Loe lisaks

Scroll to Top