CV.ee värskest uuringust selgub, et 80% Eesti töötajatest ootab jõulupreemiat. Kui tööandja sel aastal preemiat ei maksa tunnistab 68% töötajatest, et see valmistab pettumust. 58% ütleb, et preemia puudumine mõjutab nende hinnangut tööandjale negatiivselt.
Uuringu tulemused viitavad, et kuigi majanduslik olukord on pannud paljud ettevõtted kulusid kärpima, on töötajate ootused just emotsionaalsel tasandil endiselt kõrged. Rahalise preemia puudumine ei tähenda üksnes saamata jäänud rahasummat, vaid loob tunde, et töötaja panus pole märgatud või väärtustatud.
CV.ee kommunikatsioonijuht Karl Oder tõdeb, et jõuluperiood toob eriti selgelt esile tööandja ja töötaja suhte kvaliteedi: „Aasta lõpp on hetk, kus töötajad teevad kokkuvõtteid, mitte ainult oma sissetulekust, vaid ka sellest, kuidas neid on koheldud. Kui tänu jääb väljendamata, tekib tunne, et pingutus on olnud iseenesestmõistetav. See ei tähenda, et iga ettevõte peaks maksma rahalist preemiat, kuid ootused inimliku tähelepanu ja ausa suhtluse osas on väga selged. Need ettevõtted, kes suudavad ka keerulisel ajal töötajatele oma hoolimist näidata, võidavad pikaajaliselt kõige rohkem.“
Uuringust selgus, et preemia puudumine mõjutab töötajate hinnagut:
- 57,5% hindab tööandjat madalamalt
- 68% tunneb pettumust
- Paljud märgivad, et järjestikused aastad ilma preemiata vähendavad motivatsiooni
Tööandjad saavad pettumust vähendada ka mitte-rahaliste lahendustega
Uuring näitab, et töötajatele on väga oluline, et tööandja väljendaks tänu, kasvõi sümboolselt. Üle 80% Eesti töötajatest ootab tööandjalt pühade tähistamist, olgu selleks siis pidulik õhtusöök, kingitused ja näiteks töötajate lastele mõeldud kingitused.
Lisainfo
Karl Oder, kommunikatsioonijuht
karl.oder@cv.ee | +372 5681 2661

