Huffington post avaldas hiljuti artikli 7 asjast, millest ei peaks tööl olles rääkima. Vaatame lähemalt, mis asjad need on, mida tööl olles ei tasu oma kolleegidega rääkida ja avaldame oma arvamust sel teemal.
1. Kui palju sa oma eelmist töökohta vihkasid
See on kõidile teada, et halvasti rääkimine õnne ei too. Eriti eesti kontekstis, kus kõik tunnevad kõiki. Iga halvasti räägitud fakt on kontrollitav ja võibolla tuleb hoopis rääkija enda kohta infot välja, mida parema meelega kiivalt varjata sooviks. Oluline on ka meeles pidada, et kui korra suurte sõnadega välja tuled, võivad kolleegid arvata, et räägid nende kohta samamoodi halvasti.
2. poliitikast rääkimine
Juba vanavanemad õpetasid, et kui tahad häid suhteid hoida ära räägi usust ja poliitikast. Igal ühel on omad arusaamad ja tõed maailmakorrast, mis meie ümber on. Kõiki ärritavad mingid asjad. Olgu selleks astmeline tulumaks või varjamatult varjatud poliitiline reklaam. Pealegi poliitikast rääkimine paneb teised ebamugavasse olukorda. Poliitika tähendab vaidlust ja seda, et keegi kunagi ühel meelel pole. Seega, kui saad, siis väldi.
3. räägid oma uutest tööotsingutest
Kui otsid uut tööd, ära sellest avalikult räägi. Muidugi juhul, kui kogu kollektiivi parasjagu koondamine ees pole ootamas. Sellised juhud on tavaliselt erandid. Oma uutest tööotsingutest rääkimine tõmbab käima kuulujutuveskid. Kui hoiad kõik enda teada ja hea tööots näkkab, tasub ülemusele sellest ikkagi teada anda. Võibolla on temalgi sulle midagi veel paremat varuks. Ole avatud ja aus.
4. terviseprobleemid
Lihtsad arstivisiidid ja hambaarsti külastustest võib ikka rääkida. Suuremad ja kroonilisemad probleemid võiksid enda teada jääda.
5. lahkad oma isiklikke suhteid teiste ees
Eestlased on õnneks kinnisem rahvus ja oma isiklikke suhteid väga kolleegidega ei arutleta, kui just ei olda väga lähedased. Sellegi poolest on hea mõte, tõsisemat laadi probleemid enda teada jätta. Mõnikord võib juhtuda, et usalduslik jutt läheb rändama ebasobivas suunas ja tekitab hiljem ebamugavusi.
6. ära räägi oma töökaaslasi ja ülemust taga
See on tööeetika A ja O. Seda ei pea isegi kommenteerima, miks seda teha ei tasu. Või kui soovite, siis selgitan. Kui räägid oma töökaaslastest taga, võid olla sina see, kes konfliktide puhul esile tuuakse ja öeldakse “A ütles ka nii.” või “A rääkis sinust seda.” Proovi siis sellises olukorras usaldust kolleegide vahel taastada. Tagarääkimine tekitab intriige ja mõnusa keskkonna loomises see head ei too. Kui keegi ajab närvi, laadi end mõnel muul viisil maha. Kindlasti mitte teisest halba rääkides.
7. ära kritiseeri oma ettevõtte strateegiaid
Esiteks, see on koht, kus töötad. Kui kritiseerid, ütle seda õigele adressaadile. Ära räägi oma ettevõttest halba, sest seljuhul teed seda ka enda kohta. Võimalik ka, et tööülesanded on liiga keerulised ja püüad sel viisil hoopis oma kohustustest kõrvale hiilida, süüdistades teisi selles. Kui kritiseerid, paku ka lahendusi, muul viisil progressi ei toimu.