Nipila otse-stuudio teemaks oli müügitöö ja teenindus. Stuudios olid külas kaks tartlast, Mai Kastemäe Eva Boutique teenindaja, Eesti ja Tartu parim teenindaja 2017 ning Ragnar Baumann, TV Play Baltics F2F müügitreener. Nemad on ehedaks eeskujuks kõigile, kes kahtlevad müügitöö väärtuses ning eeldavad, et müügi- ning teenindustööd pole võimalik rõõmsa näoga teha.
CV.ee viimasest statistikast selgub, et müügitöö pakkumisi turul on kõvasti, kuid kandidaate ning huvilisi leidub vaid käputäis. Teeninduse ning müügitöö kuulutused saavad ääretult vähe tähelepanu ning seda just seetõttu, et nende ametikohtade maine pole just kiita ning töö on alahinnatud.
Maine paistab olevat nendes valdkondades halb, sest töö ise on raske, peab olema avatud ning oskama suhelda, peljatakse kurja klienti ja kriitilist tagasisidet. See tekitab stressi ja vaimset väsimust, mis ongi põhilised halba mainet tekitavad faktorid. See omakorda paneb ka inimesed nendest töödest eemale hoidma, kuigi seda tööd hästi tehes on võimalik teenida üpris korralik kopikas. Millised on aga rõõmsa müügi nipid?
Ragnar Baumann: ”Seni kuni sa teed müügitööd raha pärast, seda raha tegelikult nii palju ei tulegi. Kui sa teed müügitööd aga töö pärast ning seetõttu, et sa jumaldad seda, tuleb ka raha.”
- Anna tööle võimalus ja sa ei kahetse
Sa ei tea kunagi, milline töö sulle tegelikult rõõmu pakub, kui sa ei ole seda tööd kunagi proovinud. Müügi- ja teeninduse valdkond anna hea võimaluse valida just endale sobiv ja meelepärane toode või teenus, mida müüma hakata, sest pakkumisi on lihtsalt niivõrd palju. Lisaks on see hea võimalus õppida inimestega suhtlema ning panna ennast proovile pingelistes olukordades. See kasvatab inimese vaimset tugevust ning sotsiaalseid oskuseid, mille üle tulevikus kindlasti rõõmu tunned.
- Suhtu endasse kui nõustajasse
Klienditeenindaja tulevik liigub tegelikult suunas, kus eesmärk on klienti nõustada ja pakkuda talle võimalikult head nõu ja kogemust, et ta lahkuks hea emotsiooniga ning hiljem naaseks. See on ka üha tõusvamaks trendiks, sest konkurents on suur ja tooted ning teenused sarnased. Loeb see, kuidas ettevõte oma klienti suhtub ning millise tundega ta sinu juurest lahkub. Kui teenindaja võtab enda tööd kui nõustamist, siis peegeldub see ka välja ning rahuldab mõlemat osapoolt võrdselt.
Rain Uusen: ” Teenindus ja müügitöö on sisulisel üks ja see sama. See on kombinatsioon!”
- Sa ei pea olema ekstravert, et klienti hästi teenindada
Naudi oma tööd ning ära mõtle liialt sellele, et peaksid olema alati jutukam pool kliendiga suheldes. Eestlastele kohaselt on raske olla ekstravert, kui tegelikult loomu poolest oleme tagasihoidlikumad ning vaoshoitumad. Kui tunned ennast ekstraverti teeseldes halvasti, siis paistab see välja ka kliendile ning kumbki ei naudi teineteisega suhtlust. Kliente saab teenindada ka vaoshoitumalt ning sa ei pea tundma ennast halvasti. Sa ei pea teesklema kedagi, kes sa tegelikult pole. Nii on mõlemad osapooled õnnelikumad.
Teenindus pole mingi orjatöö, sa oled spetsialist. Sa võid olla spetsialist näiteks kingade viksimises ning tänu sellele palju teenida.
- Ära anna liiga kiiresti alla
Esimesed päevad ja nädalad ongi rasked. Need on enese kasvatamise päevad. Sa õpid kogemustest ning juba peagi märkad, et tunned olukordade lahendamisest rõõmu. Sa tunned, et oled taolises olukorras juba olnud ja oskad käituda. Tuled olukordadest välja võitjana, mis annab sulle vaimse ergutuse, et oma tööd rõõmuga edasi teha.
Vali toode või teenus, millesse sa ka ise usud. Raske on kliendile anda nõu või müüa miskit, millesse sa tegelikult ei usu.
Julgeid ja edukaid kandideerimisi! www.cv.ee