CV on esimene kontakt tööandja ja kandidaadi vahel. Küll aga pole CV alati see, mille alusel ettevõtjad värbamisotsuseid langetavad. Tihtipeale kasutatakse mugava vahendina informatsiooni kogumiseks avalikkusele kättesaadavat Facebook’i või Instagram’i kontot.
Sotsiaalmeedia põhjal on võimalik luua endast kuvand, mis loob Sinust üldmulje tööandjale. Ülevaade informatsioonile, mis Sinu kohta leidub internetis, tasub sama palju rõhku pöörata kui CV-le endale. Ameerika Ühendriikides korraldatud uuringu kohaselt otsivad ligi 70% tööandjatest taustainformatsiooni töötajate ning kandidaatide kohta sotsiaalmeedia kontodelt. 63% tööandjatest kasutab otsingumootoreid (Google, Yahoo, Bing). Ettevõtete selline tegevus kujutab endas eesmärki säilitada ettevõtte hea maine, taustainformatsiooni otsimine vähendab riski palgata tööle isik, kes võib kuidagi kahjustada ettevõtte mainet või olla mittesobilik antud ametikohale ja tiimi. Sotsiaalmeedia konto ülevaatamine ning tööandjale atraktiivsemaks muutmine ei tähenda, et enda kohta peaks avaldama valeinformatsiooni õpingute või eelnevate tööandjate kohta – hea üldmulje jätab pisidetailidele keskendumine.
Siinkohal toome välja mõningad nõuanded, millele tähelepanu pöörata, et tööandjale näidata ennast heas valguses:
- Esimese asjana vaata kriitiliselt oma profiili võõraste silmade läbi, mis mulje võid võõrale jätta. Sul on võimalus valida, mis informatsiooni soovid jagada inimestega, kes ei pruugi Sind tegelikkuses teada.
- Facebook on töövahend- Sinu profiil on Sinu nägu ja tegu. Eemalda oma profiililt pildid ning postitused, kus sisu võib tööandja jaoks provokatiivne olla (s.t silmnähtavas joobeseisundis, ühiskonnakriitilised ja diskrimineerivad seisukohad).
- Keskendu postitustes enda huvide kajastamisele. Tööandja jaoks on vägagi tervitavad postitused, kus presenteerid tegevusi oma vabal ajal. Kõik perekondlikud, ühiskondlikud, sportlikud ja loomingulised tegevused jätavad Sinust kui potentsiaalsest tulevasest kolleegist hea üldmulje.
- Ära muuda Facebooki kontot enda teiseks CV-ks. Tööandja soovib näha läbi sotsiaalmeedia Sinu teist külge- piisab sellest, kui oled välja toonud näiteks enda viimase kooli ja töökoha. Liiga palju informatsiooni kontol võib külastaja informatsioonitulva alla matta. Sama kehtib ka Instagram’i kohta- näita pigem enda isiksust ja omapära, et tööandjal tekiks Sinust kuvand, kas sobiksid ettevõtte kultuuriga.
- Lisa sotsiaalmeediasse oma VideoCV. Kui varasemalt ei ole kokku puutunud Video-CV tegemisega, tuleb appi Nipila.ee tööelublogi, kust saad nippe silmapaistva Video-CV koostamiseks.
- Kui Sa ei suuda enda sotsiaalmeedia kontosid piisava tähelepanuga hallata ning kipud siiski postitama ebasobiva sisuga informatsiooni, siis muuda oma konto privaatseks!
Kui soovid suurendada veelgi oma võimalusi tööle saamiseks, loe Nipila.ee tööelublogi, kust leiad näpunäiteid edukaks kandideerimiseks. Tööandjad ootavad Sind!
Loo autor Lisette Soop, CV.ee praktikant