34.28% töötajatest tunneb, et tema ülemus tunneb tema õnnestumise üle rõõmu, kuid ei näita seda välja. 23.30% töötajatest on tundnud kerget patsutust õlale – hea töö sõber. Statistika näitab, et vaid 19.32% töötajatest tunneb, et tema ülemus kiidab teda siiralt ning tunnustab teiste töötajate ees. Arvestades seda, et kõik inimesed on emotsioonidega olendid, tuleks sellest teadmisest lähtudes juhtida ka oma organisatsioonikultuuri. Anname nüüd paar nõuannet, kuidas seda teadmist praktikas rakendada. See aitab sul hoida praeguseid töötajaid motiveeritud nind õnnelikumana.
”Pidagem inimestega suheldes meeles, et me ei tegele loogikale toetuvate olenditega. Tegemist on emotsioonidele toetuvate olenditega, kes toetuvad eelarvamustele ning on ajendatud uhkusest ja edevusest.“ – Dale Carnegie
Päeva jooksul juhuslikke lahkeid tegusid tehes ja töötajaid julgustades on võimalik viia oma juhtimisoskus uuele tasemele.
Siin on mõned viisid, mille abil on võimalik juhina rohkem edu saavutada ning hoida praeguseid töötajaid.
- Ole tähelepanelik, kui keegi on oma välimuse juures midagi muutnud. Kompliment toob naeratuse näole.
- Kui lähed kohvimasina juurde või lõunale, küsi kas sinu töötajad sooviksid sinuga liituda.
- Naerata alluvale. Kui lood kontakti ja naeratad näitab see neile, et nad on sinu jaoks tähtsad.
- Pea meeles häid kombeid. Ütle sagedamini alluvatele “Tere hommikust” või “Aitäh.”
- Näita üles tunnustust ja ole kiitmisel häälekam. Tunnustage alluvate panust ja pingutusi teiste ees kõva häälega. Laitus edasta salaja!
- Kuulake rohkem ja õppige samal ajal ka kuulama. Kuulamine näitab, et hoolite ning samal ajal aitab see mõista nende seisukohti.
- Pakkuge tuge ja abi hädas olevatele meeskonnaliikmetele. Kui ta upub töösse, siis järelikult on tal vaja sinu abi. Sinu ülesanne on leida sellele lahendus.
- Kohtle kõiki võrdselt – kõik eelnevad punktid käivad kõikide töötasemete kohta, olgu see majahoidja või osakonnajuht.
”Inimesed on need, kes teevad ettevõtted edukaks. Iga strateegia või äriplaan tugineb motiveeritud ja kaasatud inimestele.”
Kindlakäelisus ning viisakas käitumine ei ole kokkusobimatu. Vastupidi, need käivad käsikäes ning aitavad sul hoida oma praeguseid töötajaid. Töötajad soovivad, et neid koheldaks inimestena, mitte vaid ettevõtte eesmärke täideviivate etturitena. Seda näitas ka CV-Online’i kampaania ”Mina tean.”
Kui pead silmas, et inimesed on emotsioonidega olendid, kes on ajendatud uhkusest ja edevusest on sul võimalik hoida oma praeguseid töötajaid. Tuleb vaid meeles pidada, et kõik eelnev mainitu peab olema autentne ning vajab harjutamist ning arendamist.
Ka eraelus suhte kestmiseks peab olema vastastikune austus, usaldus, mõistmine, hindamine ning arenemine. Pea meeles, et kõige edukamad ettevõtted keskenduvad inimestele ja suhetele.
Millal kiitsid viimati oma kolleegi või alluvat tehtud töö eest? Kas ainult nõuad või annad ka midagi vastu – olgu selleks kasvõi üks lihtne kiitus, mis naeratuse näole toob.
Kui näitad eeskuju oma töötajatele lood sellega organisatsioonikultuuri, mis väärtustab inimesi ning võimaldab hoida praeguseid töötajaid.