fbpx
CV.ee tööelublogi

Ettevõtete sõda talentide pärast ehk kuidas edukalt värvata

Ettevõtete sõda talentide pärast

Ettevõtted on aru saanud, et inimressurss on edu jaoks oluline sisend ning kasutusele on võetud uusi strateegiaid, et olla tööjõuturul atraktiivne. Sõda talentide pärast on näidanud, et ei piisa vaid heast kuvandist ja edukast värbamistööst, sest oluline on talente ka enda juures hoida. Töötajad otsivad järjest enam täiendavaid stiimuleid – tunnustust, kultuuri, paindlikkust ja olulisel kohal on ka ettevõtte sotsiaalne vastutust ja kuvand.

OECD (Organisation of Economic Co-operation and Development) hinnangul on 2050. aastaks iga 10 töötaja kohta seitse tööturul mitteaktiivset inimest. Võrreldes 2005. aastaga oli see sama näitaja neli. On selge, et konkurents talendi pärast muutub järjest tihedamaks ja ettevõte peab leidma sobiva strateegia, et ellu jääda.

Raamat ,,The War for Talent” toob välja trendid, mis järgnevatel kümnenditel sõda talentide pärast ehk värbamist enim mõjutavad:

  • üleminek tööstuselt informatsioonitehnoloogiale
  • intensiivistuv nõudlus juhtimistalendile
  • järjest kasvav inimeste kalduvus töökohti vahetada.

Seljataha jäänud reaalsus kujutas inimressurssi teisejärgulisena – masinad ja kapital andsid konkurentsieelise ja töötajate heaolu polnud oluline. Tänaseks on inimesed muutunud mobiilsemaks ja sealjuures on ka nõudmised suurenenud.

Tööturu trendid on pidevas muutumises

Kui varasemalt tunti Eestit eelkõige kui odavamat tootmismaad, siis seoses palgatõusude ning sotsiaalsete arengutega on see muutunud. Majandusteadlane ja ettevõtja Ott Pärna tõi oma 2015. aastal ilmunud trükises ,,Töö ja oskused 2025” välja seitse peamist trendi, mis mõjutavad Eesti tööjõuturgu:

  • demograafilised muutused
  • muutused info-ja kommunikatsioonitehnoloogias
  • suurandmetest tärkavad võimalused
  • nutikate masinate ja süsteemide kasutuselevõtt
  • sotsiaal-ja multimeedia mõju märkimisväärne suurenemine
  • sotsiaalne innovatsioon
  • traditsiooniliste organisatsioonimudelite hägustumine

Mis rolli omab ettevõtte bränd värbamisel

Tööandja brändi põhieesmärgiks on pakkuda raamistikku, millega lihtsustada ja fokusseerida prioriteete, tõsta tootlikkust ja parandada värbamist, töötajate säilitamist ja pühendumist. See on protsess, mille tulemusena tekib kindel ja originaalne identiteet, mis eristab tööandjat tema konkurentidest.

Toome esile CV-Online/CV.ee portaali augustikuu esimese poole kümme kõige populaarsemat töökuulutust, kus on jälgitud brändi enda käsiraamatut ning kuhu jõuab veel ka oma huvist märku anda.

Zave Holding OÜ – Veebipoe müügijuht

Coffee Address OÜ – Jookide ja suupistete müügiautomaatide täitja

Sihtasutus KredEx – Turundus- ja kommunikatsioonispetsialist

Pakkemeister Hillman OÜ – Laotöötaja-komplekteerija

Leinonen OÜ – Raamatupidamise assistent

SA Eesti Teadusagentuur – Konsultant

Välisluureamet – Hanke- ja logistikaspetsialist

Eesti Keskkonnateenused – Transpordiosakonnajuht

Coop Pank AS – Kliendikogemuse juht

Smart Kindlustusmaakler AS – Kliendinõustaja

CV-Online värbamisteenused, personaliotsing

Jaga postitust

Loe lisaks

Scroll to Top