17. märtsil jagati KICKOFF 2022 konkursil välja 2021. aasta parimate värbamisturundustegude auhindu. Kokku autasustati 12 eri kategoorias, millele lisaks anti välja kategooria ülene Grand Prix ja ka teine koht. Sel aastal laekus konkursile rekordilised 41 värbamisturundustegu ja 47 aasta värbaja nominatsiooni. Tutvu KICKOFF 2022 tulemustega siin.
Uurisime CV-Online (CV.ee) meeskonnaga auhinna pälvinud ettevõtetelt värbamisturunduse ja tööandja brändingu olulisust, kaasatust ja tähelepanekuid. Muuhulgas saime teada, mis on ettevõtete suurim katsumus tänasel tööturul ning keda nad ootavad oma tiimiga liituma.
Miks on värbamisturundus ja tööandja bränding teie jaoks oluline?
Ettevõtete sõnul annab tööandja bränding võimaluse näidata, millega ja kuidas nad teistest erinevad. Eelkõige soovitakse selle tulemusel leida endale samu väärtusi jagavaid sobivad töötajad. Oluline on hoida olemasolevaid töötajaid ning jõuda ka väljapoole kõige paremate talentideni.
Mida tuleks jälgida?
Tuuakse välja, et sõnumite koostamisel tuleks meeles hoida milliseid sihtgruppe kõnetatakse ning milliseid kanaleid kasutada. Oluline on kommunikeerimisel leida oma nišš ja sõnum, et töötaja kanalit vaadates tunneks oma organisatsiooni ära.
Breakwater Technology personalijuht Kristina Sisin kommenteeris: “Tööandja bränding algab ettevõtte seest – oma töötajatest. Meie jaoks on oluline kaasatus, sest väga keeruline on väljapoole midagi kuvada, kui oma töötajad sellesse ei usu. Kui olete juba loonud toimiva tööandja brändi, siis tuleb seda juhtida ja järjepidevalt arendada.”
Kes vastutab ja keda peaks ettevõte kaasama?
Ettevõtete sõnul on oluline ära tunda, kus endal käed lühikeseks jäävad. Näiteks olukorras, kus eesootav projekt nõuab oskusi, mida endal napib. Neil hetkedel tuleb leida koostööpartner, kes räägib ettevõttega sama keelt.
“Lõpuks vastutab tööandja kuvandi eest ikkagi ettevõtte juht, sõltuvalt organisatsioonist võib see olla delegeeritud näiteks personali- või turundusosakonnale, järjest sagedamini on organisasioonides loodud eraldi Employer Brandingu spetsialisti ametikoht või lausa tiim.” sõnas Nordea värbaja Eha Täht.
Milline on kõige suurem katsumus teie ettevõtte jaoks tänasel tööturul?
“Kõige keerukam on avaliku sektori asutuse aegunud mainega võitlemine. Me ei saa küll optsioone ning viimase peal kontorit pakkuda, kuid teeme selle organisatsioonikultuuri, eriilmeliste väljakutsete, töö tähenduse ja väärtustega 100% tasa.” kommenteeris Politsei ja Piirivalveameti turundusspetsialist Liis Kass.
Muret tekitab ka tööjõupuudus eelkõige IT- ja andmevaldkonnas, kus kompetentsiga töötajate saamine organisatsiooni on keeruline. Tänu sellele värbavad mitmed ettevõtted globaalselt.
Keda ootate oma tiimiga liituma?
Eelkõige otsitakse inimesi, kes jagavad ettevõtetega samu väärtusi ning tunnevad end organisatsiooni inimete lugusid kuulates ära. Kandideerimisel on valik suur ja inimesi otsitakse erinevatesse rollidesse, millest mõned eeldavad varasemat erialast kogemust, samas pakutakse ka kohti, mis varasemat kogemust ei eelda ja tagatakse täielik väljaõpe tööle asumisel.
“Me ei eelda, et inimesed töötavad meie heaks, vaid koos meiega. Meie ekspertide meeskond koosneb proaktiivsetest ja sõbralikest inimestest, kes on alati avatud väljakutsetele,” sõnab Breakwater Technology personalijuht Kristina Sisin.
Mida võidetud auhind teile tähendab?
“Värbamisturundusauhind annab eelkõige meile kindlustunde, et teeme õigeid asju, mis lähevad ka inimestele väljaspool meie ettevõtet korda,” märkis Swedbank AS välise järelkasvu valdkonnajuht Kristiin Koppel.
Suureks õnnestumiseks tuuakse välja ka seda, et suudetakse tööjõuturul rinda pista ükssarvikutega ja silmapaistmiseks ei pea olema suure brändingu eelarvega.
Üritust KICKOFF 2022 korraldasid juba neljandat aastat tööandja brändingu agentuur Instar ja CV-Online (CV.ee). Täname kõiki üritusel osalejaid ja toetajaid ning soovime veel kord õnne auhinna pälvinud ettevõtetele!