fbpx

Värbamisturunduse uued trendid Eesti turul

Värbamisturunduse uued trendid Eesti turul 2

See vast pole enam kellelegi uudis, et rääkides täna värbamisest, räägime me paratamatult ka turundusest. Need kaks, varasemalt üsna kauget valdkonda, on lähiaastatel kasvamas paljude hinnangul üheks kokku, mistõttu räägime kontseptuaalselt täiesti teistsugusest lähenemisest ja  värbamis-ja turundusinimestelt otsitavatest kompetentsidest.

Värbamine on justkui lehter, mille laiemas ülaosas on kõik turundusvõtted ja üldine uskumus, et läbi organisatsiooni ja inimeste pikajalise turunduse, ehitatakse üles tugev töö(andja)bränd, mis omakorda muudab atraktiivseks mõtte töötada antud organisatsioonis. Kui veel kümmekond aastat tagasi piisas sellest, et paned oma töökuulutuse tööportaali üles ja ootasid nagu täissöönud kassimauk uru ees hiirt, siis nüüd on vaja näidata osavamaid trikke ja ise rohkem vaeva näha. Nii me näeme CV-Online-s, et edukad on need ettevõtted, kus turundus ja värbamine teevad tihedat koostööd.

Kanalite valikus näeme ka pidevalt muutusi. Infot tarbitakse suurel hulgal sotsiaalmeediakanalites ehk need tööandjad, kes täna jätkuvalt arvavad, et neil pole mõtet FB või Instagrami kontot luua, ütleksin „mõelge uuesti“. Facebook pole eilne päev nagu palju ütlevad. Toimib ja kasvab jätkuvalt ning üha rohkem on sellesse kanalisse lisandumas sihtrühma 40+. Seega tasub alati mõelda, keda sa värbad ja kus ta infot tarbib. Instagram on suurepärane moodus kiireks info edastamiseks, pildil püsimiseks ja inspireerimiseks. Veidi tapeediks kulunud seitsme nägemiskorra turundusreegel on küll kohati juba eilne jutt, aga kehtib vägagi. Sotsiaalmeedia kanalite puhul, kus inimene infoga üle valatakse, võib see nägemiste arv isegi kordades suurem olla enne, kui inimene tegutsema hakkab.

Värbamisturunduse uued trendid Eesti turul

Kasvava trendina tasub mainida ka Youtube keskkonda, mis hetkel mõjub värbajatele veel väga võõristavalt, aga see tasuks kiiresti töölauale panna. Youtube kanali tarbimine sotsiaalmeedia kanalite hulgas on kõige kõrgemal kohal ja pidevalt kasvamas. Tööandjad, kes mõtlejad tööandja brändingu videode peale ja teevad proovi ka värbamisvideodega on kindlasti jõupositsioonis, sest neid märgatakse märgatavalt enam.

Tasub jälgida ka seda, et tööandja kodulehekülg, kampaaniad, karjääri- ja maandumislehed oleksid mobiilisõbralikud. Tugevalt üle poole kandideerimistest toimuvad täna juba mobiili kaudu ja meie hinnangul on veel väga palju neid ettevõtteid, kes pole teinud mugavaks mobiilist info tarbimise või kandideerimise.

Uue trendina saab mainida ka tööandja brändisaadikute kasutamist värbamises ja ka turunduses, mis on jõuliselt kasvanud. Siin kehtib mõte „sa tõmbad ligi seda, kes sa oled“ ja nii näeme ka edukate värbamiskampaaniate puhul seda, et enim tõmbavad uusi kandidaate ligi olemasolevad töötajad ja nende lood. Julgustame tööandjad koguma lugusid oma töötajatelt nii nende kandideerimisprotsessi, hirmude ja takistuste kohta kui ka nende eduelemuste ja arengukohtade kohta. Kõik see on päeva lõpus see, mis aitab tuua uue töötaja meeskonda.

Värbamisturunduse uued trendid Eesti turul 3

Asi, millesse on vähe panustatud, värbamise algus ja lõpp ehk uue inimese meeskonda toomine ja meeskonnast välja saatmine. Kandideerimine on ideaalne võimalus kasvatada positiivseid brändisaadikuid, kes vaatamata sellele, et valituks ei osutu, on valmis organisatsiooni hiljem turundama. Eestis aga näeme, et positiivse kandideerimiskogemuse loomisele pannakse väga vähe rõhku – meil on nõrk tagasisidekultuur ja ka lubadustest kinnipidamine pole au sees. Inimestele ei anta enamasti tagasisidet või antakse seda napisõnaliselt, millega pole midagi peale hakata.

Samuti jäetakse meil inimene tavaliselt üksi sellel hetkel, kui ta meeskonnas tööd alustab. Viimane CV.ee poolt läbiviidud uuring kandideerimiskogemuse kohta näitas, et ainult 38% inimestest on tööle asumisele hetkel tundnud, et kolleegid nende vastu huvi tunnevad ja siiralt hoolivad – seda on vähe. Samuti rääkides brändisaadikutest on kurb, et pea poolte jaoks, kes otsustavad kas ise töölt lahkuda või kellega on töösuhe lõpetatud, tunnevad, et töölt lahkumine on tehtud neile ebameeldivaks. Ebameeldiv kogemus nagu me teame, levib nagu kulutuli.

Uue trendina näeme ka eraldi kampaania maandumislehe kasutamist, mis annab võimaluse potentsiaalne huviline meelitada keskkonda, kus ta näeb ainult konkreetse ametipositsiooniga seotud infot. Tark sihitud sotsiaalmeedia koos maandumislehega on täna ehk suurim värbamistrend, mis efektiivselt ka töötab ning selle teenuse peal töötab CV-Online meeskonnas suur hulk inimesi.

Julgustame tööandjaid jagama oma lugusid ja küsima teiste edu-ja ebaedulugusid. Koos õppimine on kiireim viis väljakutsete ületamiseks, sest turg on ja jääb pidevasse muutumisse ning ellujääjad on julged ja avatud, kes on valmis katsetama ka asju, mis esmapilgul ei näi toimivat.

Kuula ka samal teemal Eesti #1 Tööelu podcast-i IIepisoodi: “Mis asi on värbamisturundus?” Stuudios Martin Hanson, Maris Viires ja Kersti Vannas.

Lumehelbekeste generatsioon tööturgu vallutamas – mida see tähendab tööandjale? 2

Jaga postitust

Loe lisaks

Scroll to Top