Kolm kuud kestnud, töö tähenduslikkusest rääkinud ja seda uurinud, sotsiaalkampaania „Mina tean“ lõppes ja andis teadmise, et inimeste jaoks peitub tõeline motivatsioon heas meeskonnas ja töö(aja) paindlikkuses, vähem oluline on palk ning enim kõigub juhi rolli tähtsus kandideerimise, töötamise ja töölt lahkumise käigus.
Kampaania käigus koguti inimeste mõtteid töötamise põhjuste kohta nii lugude, led stendide kui ka küsitluse abiga. Tulemused erinesid veidi sellest, kas tegemist oli anonüümselt antud mõtetega või olid need kirja pandud oma meeskonna keskel olles. Palga olulisus märgiti julgemalt anonüümses küsitluses, aga jäeti mainimata „Mina tean“ teatepulga aktsiooni juures, kus meeskondadega koos põhjuseid kirja pandi. Anonüümse küsitluse käigus oli ülekaalukalt esimene töötamise põhjus toredad kolleegid (55,6%). Teine põhjus sobiv asukoht (48%) ja kolmas põhjus paindlik tööaeg (48%). Palk, mis on endiselt esimene ja peamine põhjus, miks töökohti vahetatakse, oli antud küsitluses alles viiendal kohal, miks inimesed oma tööd teevad.
Samuti andis küsitlus kinnitust, et inimestel on hea töötada organisatsioonis, kus neid koheldakse ausalt ja võrdselt. Kus on selge ja tugev juhtimiskultuur ning pakutakse paindlikku töötamise võimalust. Nõrka juhtimist ja ülekoormusest põhjustatud stressi on toodud esile lahkumise põhjusena. See on otseses seoses inimeste rahuloluga tööl. Samuti mõjutab otseselt ka inimeste jaoks kõige olulisemat motivaatorit – head sisekliimat ja tohedaid kolleege.
„Sotsiaalkampaania andis meile võimaluse tõsta Eesti ühiskonnas üles teema, mida senini väga käsitletud ei ole – inimeste teadlikkus oma töö mõjust ja tähenduslikkusest. Üsna lihtsalt osatakse seletada, mida tehakse tööalases rollis. Oluliselt vähem aga selgitada, miks see töö oluline on. Kui inimesed ei tunne ennast ja oma vajadusi, ei tea täpselt, miks nad kuhugi kandideerivad või miks antud tööd teevad, siis on töömotivatsioon üsna õrna niidi küljes.
Kampaania eesmärk sai täidetud
Oleme CV-Online meeskonnaga veendunud, et inimeste läbimõeldud töömotivatsioon on osa õnnetundest tööl ja loomulikult on oluline roll ka juhtimiskompetentsidel organisatsioonis. Liialt palju tundub, et paneme rõhku protsessidele selle asemel, et töötada inimestega, kes protsesse ellu viivad. Kui seame olulisele kohale inimeste rahulolu ja mõistmise oma tööst, siis usutavasti saame ühel hetkel öelda, et oma tööga rahulolematuid on vähemalt kaks korda vähem, kui seda on täna“, andis omapoolsed kommentaarid CV-Online turundusjuht, Maris Viires.
Sotsiaalkampaania jõudis mitmete tuhandete inimesteni nii Instagrami, Facebooki, kampaanialehe, tänavareklaami ja „Mina tean“ led stendide abiga.
„Mina tean“ teatepulga aktsiooni eesmärk oli 5 nädalaga jõuda 40 ettevõttesse üle Eesti ja mõjutada seeläbi vähemalt 5000 meeskonnaliiget. Selle eesmärgini jõuti.
„Küsitluse abiga jõudsime 900 inimeseni ja saime esimese pildi nende motivatsioonist. Ent teatepulga aktsiooniga jõudsime 40 ettevõttesse, kus antud teemat hoiti päevakorras 2-4 päeva. Ja kus ühiselt meeskondadega arutati, mis inimesi motiveerib antud organisatsioonis töötama ja just seda tööd tegema.
Meie eesmärk oli sel korral pigem teema tõstatamine ja probleemi tajumine. Siit edasi saame mõelda juba järgmiste konkreetsemate sammude peale, mida on vaja teha, et inimesed oleksid teadlikumad ja motiveeritumad kandideerijad ja meeskonnaliikmed. Olgu selleks siis seminarid, koolitused, artiklid, isiksusetestid või uut moodi kandideerimisvorm“, kommenteeris CV-Online turundusjuht, Maris Viires.
Teatepulga kampaaniast võtsid osa mitmed Eestis tuntud tööandjad. Nende seas hulgas näiteks LHV Pank, Nefab, MyFitness, Apollo, Salvest, Rimi, Bolt, Cleveron, DPD, Tallinna Sadam, Tagasi Kooli, Asendusõpetajate programm, Kiusamisvaba kool, integratsiooni Sihtasutus, ISS, Admiral Markets ja mitmed teised.
Vaata järgi CV-Online turundusjuht Maris Viirese ülesastumist “Õhtu” saates (al 21:55) SIIT.