Keerulised olukorrad panevad inimesi tavapärasest erinevalt mõtlema ning leidma lahendusi, mis muul juhul oleks ehk jäänud tulemata või vähemalt pikemalt ootele. Väike (või suur) samm mugavustsoonist välja annab loovusele omamoodi tõuke ning nii sünnivad lahendused või olukorrad, milleks muidu poleks ehk julgust olnudki. Üheks selliseks muudatuseks on kindlasti üldine kaugtöö “sunnitud” kasutuselevõtt.
Muutunud olukorras oleme nii mõnegi ettevõtte käest saanud küsimusi töötajate värbamise ja käitumise kohta tulevikus. Kas nende soovid ja harjumused on muutumas? Kas ettevõte peaks ka tulevikus osaliselt jätkama kodukontoris? Kas nad vajavad üleüldse edaspidi kontorit ja peaksid oma töö ümber korraldama? Kuigi mõne sektori jaoks on kodukontori kasutamine juba tavapärane, siis on piisavalt palju neid, kellele see tundus veel võõras ja ebaturvaline lahendus.
Kindlasti oli ja on ka tulevikus erinevus valdkonniti kaugtöö rakendamises, aga ühte võib kindlasti juba öelda – ettevõtted on olnud sunnitud oma töötajaid usaldama ning kaugtööle üle minnes on nii mõnigi pidanud positiivselt tõdema, et vaatamata “kontorist eemal” olekule saavad tööd tehtud ning tulemused (nii palju, kui see hetkel on võimalik) ka koju toodud.
Tulevikule mõeldes tasuks ettevõttel kindlasti läbi mõelda, millised on ettevõtte ametikohtade reaalsed ülesanded ja vajadused. Kas näiteks müügitöötaja on enamasti kliendikülastustel, kas klienditoe inimestel on vajadus reaalselt ka telefoni-, meili-, või chatisuhtlust teha just kontoris viibides või saab seda teha ka kodukontoris.
Tänapäeva digitaalsete lahenduste puhul annab kindlasti leida õiged tööriistad, mis aitavad monitoorida nii tegevust kui ka aega ning vastavate mõõdikute olemasolul saab hinnata ka töötaja töö edukust. Kindlasti mitte kõikide isikutüüpide jaoks ei ole kodukontoris töötamine sobivaim. Seepärast tasub kindlasti inimestele personaalselt läheneda ja hinnata nende võimekust kaugteel töötada.
Kuna uus sunnitud olukord on pannud paljud sektorid liikuma uute digilahenduste poole, siis kindlasti on tulemas suurem “inventuur” ettevõtete üldise tegevuse planeerimisel. Nähtavasti on nii mõnegi ettevõtte jaoks kasulikum jätta endale tulevikus alles kontoriruumid, kus on piisav võimalus suurema koosoleku läbiviimiseks ning mõned mobiilsed töökohad ning ülejäänud töö tehakse ära kas kodukontorites või miks mitte ka kodulähedastes koostöötamise kontorites. Inimesed hindavad ju üha enam nii aega kui ka keskkonnasäästlikkust.
Üldiseks suhtluseks jäävad erinevad digikanalid ning võibolla saavad uue tähenduse ja hoo hoopis tiimiüritused, mis asendavad muidu kontoriseinte vahel toimunud koosviibimisi. Tiimitunnet on võimalik kindlasti tekitada ka erinevate “digiüritustega” ning nähtavasti tuleb turule veel ka uusi rakendusi, mis just muutunud olusid ja kaugtiimitööd silmas pidades aitavad seda kõike hoida.
Vaadakem siis lootusrikkalt ja põnevusega tulevikku ning kasutagem hetkeolukorda ka oma ettevõtte ametikohtade ja vajaduste kaardistamiseks. Üks on kindel, et nii praegused kui ka tuleviku töötajad hindavad kindlasti nii hästi korraldatud paindlikku töökorraldust kui ka usaldust, millel baseerub ka kaugtöö.