fbpx
CV.ee tööelublogi

Sotsiaalmeedia turundus

Sotsiaalmeedia turundus

Kümnes #tudenginstaris postitus on kohal! 📯 Täna tuleb juttu sotsiaalmeedia turundusest ja sellest, mis probleemiga olen pidanud silmitsi seisma sisu luues 🤔. Lisaks mainin võimalusi, kuidas teada saada, kas postitused ja reklaamid üldse inimesteni jõuavad. Selgitan välja parimad viisid sisuteekonna jälgimiseks interneti avarustes ning tutvustan, kuidas selle käekäiku suunata 👆 👉. Teema võtab lõpuks kokku meie oma ekspert 🧐. Lõbusat lugemist! 😊

Herman Koppel
Loo autor Herman Koppel #tudenginstaris #värbamisturundus

Kui sa minu blogi postitusi varasemalt juba lugenud oled 👌, siis oled ehk arusaanud, kui oluline on ettevõttele sisuloomine erinevates sotsiaalmeediakanalites selleks, et tõmmata andekaid noori enda juurde tööle (kui sa juhuslikult veel ei ole varaseimaid postitusi lugenud, siis mul on heameel kutsuda sind neid lugema 😃, loomulikult peale seda, kui oled selle postitusega lõpetanud 😃). Sisuloomisega kaasneb kahjuks ka probleem – nimelt ei jõua postitused ja reklaamid inimesteni. Tihtilugu ei jõua need isegi kõigi oma Facebooki või Instagrami lehekülje laikijateni 😞. Mis mõtet on teha postitusi ja reklaame, kui keegi teine neid ei näe? Ei olegi.

Kui suve alguses Instari blogiga alustasin, siis oli see minu jaoks pea ees tundmatus kohas vette hüppamine. Tegelikult ma ei olnud veel isegi päris kindel, kas ma üldse kirjutada oskan 🤣. Gümnaasiumis ei olnud kirjandid just minu kõige tugevam külg ning aasta kaitseväes 🔫 ja ülikoolis 🎓 ei olnud minu kirjaoskust parandanud. Siiski olin ma valmis oma #tudenginstaris postitustega maailma vallutama 🔝 🏆. Nagu ma kümne nädalaga selgeks olen saanud, siis maailma vallutamine minu jutukuse taha ei jää 😏 (kas see võib jääda mu lause ülesehituste, vormistuse vms taha, on juba teine küsimus 😄). Paraku pean tõdema, et kõige suuremaks piduriks sel teel on sotsiaalmeedias postituste levik.

Inimesed ei saa alati täpselt aru, kuidas Facebook, Instagram ja Youtube raha teenivad (neid saab ju tasuta kasutada). Samas sotsiaalmeedia sisuloojad on sellega vägagi hästi kursis. Kõige paremaks näiteks nendest kolmest on Facebook, mille algoritmid ei näita postitust ka kõikidele neile, kes sinu lehte laigivad. Selleks on sotsiaalmeedia gigant teinud võimaluse oma postitusi boostida. See tähendab, et lisaks reklaamile, mida sa Facebookis teha saad, on sul võimalus oma tavalise postituse eest maksta 💳, et see rohkemate inimesteni jõuaks. Ühest küljest on see maksmine ebameeldiv, kuid leiab ka tegelikult selleltki oma positiivseid külgi. Postitust boostides (võimendades) on sul võimalik suunata seda päris täpselt just sellele sihtrühmale nagu vaja 🎯. Sellega kaasneb garanteeritud postituse ulatus (mida rohkem maksad seda kaugemale see levib, seda rohkem õigeid inimesi seda näeb) ning sõltuvalt selle sisu atraktiivsusest võib see üpris kergelt tänu võimendusele ka naturaalset populaarsust kumulatiivselt kasvatada. Nagu juba mainisin, saab Facebookis ka tavalist reklaami teha – selle nimi on Facebook Ad. Kasulik on see näiteks uute töötajate värbamiseks, kuna saad postitust suunata konkreetsele sihtühmale, keda sinu lehe laikijate seas ei pruugi leiduda. Lisaks sellele on ka olemas Boosted Post Ad, mis on täpsem kui tavaline Boosted Post, aga ei ületa Facebook Ad’i võimalusi. Selleks, et postitused ja reklaamid Facebookis paremini leviksid, soovitan ma kindlasti eeltoodud võimalusi ise lähemalt uurida. 👇

Selleks et mõõta, kuidas sotsiaalmeedia postitused mõjutavad ettevõtte kodulehte, on taiplik kasutada Google tööriista nimega Analytics. Google Analytics mõõdab sinu interneti lehekülje külastajate arvu, külastamisaega ja kestust. Lisaks teab see sulle öelda milliseid postitusi või lehti külastaja vaatas ning ka seda, millises linnas ta on, mis tüüpi arvutit ta kasutab (lauaarvuti, telefon, tahvalarvuti) ja millises brauseris ta sinu lehe avas. Aegajalt saab selle infoga päris huvitavaid järaldusi teha, mis võib olla kasuks postituste loomisel 👌. Teine ning isegi täpsem tööriist on Facebook Pixel, mille lisades kodulehele tuvastab isiku lausa nimeliselt, kes näoraamatust sinu kodulehele liigub. See on suurepärane et teada saada, kes on päriselt sinu lehest huvitatud ning neile on hiljem ülimugav oma postitusi suunata. Mõlema rakenduse lisamine oma kodulehele on üldiselt lihtne ja lahti seletatud. Mina soovitan kindlasti mõlemat ka kasutada, kuna see on minu arvates parim viis arusaada oma reklaamide ja postituste tulemuslikusest. Nagu varem välja tõin puudub raha ja ajakulutamisel mõte, kui see tulemuseni ei vii. Lisaks arvestades, et Google Analytics maksis algusaastatel 400$ kuus, siis on praegu selle tasuta kasutamine ennast väärt.

Meie kasutame Instaris vahelduva eduga peaaegu kõiki neid eeltoodud võimalusi, et paremini tundma õppida oma kogukonda ja suunata postitusi. Samas hoiatan ette ära, et kui koduleht ei taha teha koostööd, siis võib Facebook Pixel’i rakendamine olla paras nuhtlus😄. Siia lõpuks üks huvitav nipp veel reklaamide ja postitustega paremate tulemusteni jõudmiseks on kasutada AB testimismeetodit. Lühidalt tuleb valmistada kaks sama teemalist reklaami erineva kujundusega ja stiiliga ning hiljem võimendada kapitaliga seda, mis naturaalselt paremini töötas. See strateegia on juba päris populaarne, kuna seda soovitavad ka suured välismaised interneti turundajad.

Instari eksperdi Kersti Vannase kommentaar:

„Teil võib olla suurepärane töökoht pakkuda ja teil on ka seda kohta tutvustav ideaalne sihtrühma kõnetav töökuulutus. Kui see kaunis kuulutus sihtrühmani ei jõua, siis pole sellest kõigest mingit kasu.

99% noortest (tudengite uuringu blogipostitus) kasutab Facebooki igapäevaselt, tööportaalides käivad nad ebaregulaarselt ning paberlehti loevad, siis kui ehk vanematel kord aastas külas käivad. Selleks, et jõuda sihtrühmani, tuleb olla seal kus sihtrühm on.

Milleks kasutada sotsiaalmeediat värbamiskanalina? Ikka selleks, et jõuda oma sõnumi ja kuulutusega suurema hulga sobivate kandidaatideni. Samas selleks, et hinnata, kas te jõudsite ikka sihtrühmani, on vaja ka oma tegevusi mõõta. Sotsiaalmeedia kasutamise plussiks on, et te saate väga täpselt oma tegevuste efektiivsust mõõta ja seda parandada.“

Kui sulle meeldis tänane postitus, siis jaga seda julgelt facebookis. Küsimuste ja ettepanekute puhul leiad mind Facebookist, Instagramist ja LinkedIn’ist. Järgmine postitus tuleb taas järgmisel teisipäeval 😊. Vahvat augustit! ☀

Jaga postitust

Loe lisaks

Scroll to Top