Eelmise kümnendi filmidest ja sarjadest on tuttavad stseenid, kus tegelased ajalehte sirvides ja markeriga ringikesi tehes tööd otsivad. Tänapäeval on ajalehtedesse pandud töökuulutused pigem erandlikud ning trendiks on saanud üha innovaatilisemad ja leidlikumad pakkumised.
Ajalehekuulutuste aeg on ümber saamas
“Suures pildis ma ütleks, et paberajalehte pandud kuulutustele reageerib väike protsent,” sõnas Katre Laan, CV.ee värbamise projektijuht. See ei tähenda, et kindlasti ei tohiks ajalehte ühtegi kuulutust panna – kõik sõltub sihtgrupist.
Fakt on see, et lõviosa töökuulutustest on endiselt erinevates kuulutuskeskkondades, näiteks CV.ee. Samas nentis Laan, et üha populaarsemaks on muutumas ettevõtete enda värbamislehed (näiteks kodulehe ühe osana) ja igasugused sisuturunduse lahendused.
Laan toob välja erinevad töökuulutused, mida on esitatud artikli vormis, mida on kasutanud näiteks Bolt. Samuti rõhutab ta nn out of the box ideede olulisust, mis tänapäeval üha populaarsemaks muutuvad.
Peale tööportaalide külastamise on levinud ka suusõnaline tööotsimine ehk olukord, kus inimene küsib tuttavatelt ja sõpradelt erinevate temale sobivate tööpakkumiste kohta. Samuti on olemas LinkedIn keskkond, mis ongi töösuhete ja -pakkumistele keskendunud.
Töötaja profiili tundmine on olulisem kui kunagi varem
Selleks, et kuulutus jõuaks õige inimeseni ning teda ka kõnetaks, tuleb tunda selle sihtgrupi profiili. Mis on nende huvid, millist meediat nad tarbivad – ühesõnaga, mis neid kõnetab?
See tähendab, et moeajakirja lugejate seast tõenäoliselt keevitajat otsima pole mõtet hakata, kuid õigele sihtgrupile postitatud kuulutus võib ka selles meediumis vilja kanda.
Osa tööst teeb tänapäeval tööandja eest ära ka internet. “Kui veebiteenused näevad, et oled midagi otsinud, hakatakse sulle selle teemaga seonduvaid asju pakkuma,” selgitas Laan.
Olenevalt valdkonnast mängib olulist rolli ka sotsiaalmeedia – Facebook, Instagram – kus turundus ja tööpakkumised üha enam üksteisega põimumas on.
Siiski taandub kõik sihtgrupile. “Noorem inimene kasutab ehk rohkem sotsiaalmeediat, teist kõnetab jällegi hoopis telekakuulutus,” sõnas Laan. Oluline on läheneda asjale loovalt ning paista õige sihtgrupi seas oma tööpakkumisega silma.