Instari 2019. aasta tööootuste uuringust selgub, et tööd otsivate inimeste jaoks on tööandja kohta informatsiooni otsimine oluline ning tihti ei ole ettevõtjad tegelikult teadlikud, kust potentsiaalne töötaja tema kohta kõige rohkem teada saab või kust inimene tahaks tööandja kohta teada saada.
Firma koduleht ei ole ettevõtte töötajate, vaid uute inimeste jaoks
Uuringu tulemused näitavad, et firma koduleht on 60% inimeste jaoks väga oluline koht, kust tööd otsides tööandjate kohta informatsiooni otsitakse. Seega on firmade koduleht enamike inimeste jaoks kõige olulisem koht, kust ettevõtte kohta rohkem teada saada – oluline meelespea igale ettevõttele, mille koduleht on unarusse jäetud või kust ei leia täna veel piisavalt informatsiooni, mida uus või tulevane töötaja teada võiks tahta. Esimene samm oleks ettevõtte kodulehele üldse karjääriosa alalehe loomine, kust tööd otsiv inimene firma kohta võimalikult paljudele küsimustele vastuseid leiaks.
Ettevõtte kodulehele satuvad siiski inimesed enamasti juba siis, kui neil on firma kohta teatud huvi tekkinud. Selleks, et oma firma nime inimestele üldse teatavaks teha, potentsiaalsetes töötajates huvi tekitada, tuleks kasutada teisi kanaleid, millest enimlevinud on muidugi sotsiaalmeediaplatvormid. Kuid ka sotsiaalmeediast pole kasu, kui sellesse ükskõikselt suhtuda ja seal toimuv sihipärane pole. Uue töötaja otsimine peab olema mõtestatud ka sotsiaalmeedia kanalite lõikes.
Oluliselt teise infoallikana nimetati uuringus interneti tööotsimiskeskkondi, nagu näiteks CV-Online, CV Keskus ja muud tööportaalid. Neid keskkondi nimetas oluliseks infoallikaks 56% uuringus osalenud inimestest ehk selgelt üle pooled töötajatest peavad väga oluliseks seda, et ettevõtte töökuulutus oleks piisavalt informatiivne ja annaks ettevõtte kohta hea aimduse. Veidi tööportaalides ringi sirvides võib aga kahjuks näha, et paljude firmade töökuulutused on endiselt napisõnalised ega vasta inimeste ootustele.
Olulisuselt kolmandal kohal on inimeste jaoks endiselt ettevõtte enda töötajate soovitused ja jagatud informatsioon ehk põhimõtteliselt suusõnaline teave, mida erinevalt eelnevatest kanalitest pole võimalik isegi parimal värbamismeeskonnal alati suuresti mõjutada. See-eest on tänapäeval palju erinevaid võimalusi, kuidas oma firmat inimestele juba läbi interneti tutvustada.
Kõikvõimas sotsiaalmeedia toimib ainult siis, kui seda õigesti kasutada
Sama Instari uuring näitas, et 81% kogenud töötajatest kasutavad igapäevaselt Facebooki, mis näitab, et see keskkond ei ole sugugi surnud. Küll on muutunud see, kuidas Facebookis sõnumid levivad: tasuta reklaami ei saa enam ka sotsiaalmeediast. Ei piisa sellest, kui teha ettevõttele Facebooki leht ja seal aeg-ajalt sisu toota.
Üsna peatselt saab selgeks, et see sisu ei levi ning ainsad lehe jälgijad on paarkümmend või paarsada firma enda töötajat. Et Facebooki postitused ja reklaam kaugemale jõuaks, tuleb sinna sõna otseses mõttes raha alla panna. Täpselt sama kehtib ka Instagrami puhul. Mõlema platvormi plussiks on see, et tasuline reklaam võib jõuda inimeseni, kes pole su firmast kuulnudki, kuid võib olla just see, keda otsid.
Veel üks väga oluline platvorm, mida veel suhteliselt väheselt tööandjad kasutavad, on YouTube – üle pooled kogenud töötajatest kasutavad seda. Videoformaati ja oma YouTube’i kanaleid kasutavaid firmasid on olemas ka Eestis, kuid teisalt pakub YouTube võimalust väga laiale auditooriumile video kujul reklaame kuvada.