Ilva Baumane on lätlane, kuid kutsunud Eestit oma koduks juba enam kui viis aastat. Suurepärane probleemide lahendaja, alati viisakas, täpne ja põhjalik. Sageli tõstavad kliendid oma tagasisides teda nimeliselt esile. Ka tema Fujitsu meeskonnakaaslased ütlevad, et ta on inimene, kes annab endast alati kõik ja rohkem veel. Mitte x, vaid x+1. Ilmselgelt on tegemist andeka ja kiire õppijaga ja ta ise ütleb ka, et kaks ja pool aastat Fujitsus on õpetanud talle palju uut nii tehnoloogia kui inimeste kohta. CV.ee meeskond uuris lähemalt, kuidas IT-valdkonnas tööd saada.
Töö kasutajatoe eksperdina teeb tema arvates põnevaks see, et kuigi teatud asju õpid kiiresti ja isegi automaatselt tegema, on osadele probleemidele võimalik pakkuda erinevaid lahendusi. Teine vürtsi lisav aspekt aga see, et inimesed – nii kliendid kui ka oma meeskonnakaaslased – on kõik erinevad nii oma tehniliste oskuste, keeleoskuse kui eelistatud kommunikatsioonikanalite ja suhtlusviiside poolest. See tähendab seda, et iga päev on võimalik areneda nii spetsialisti, klienditeenindaja kui meeskonnaliikmena.
Mida soovitaksid inimesele, kes sooviks töötada IT- valdkonnas, kuid kellel ei ole tehnilist haridust?
Lihtsalt proovi ja ära karda. Kõik on võimalik, kui asja vastu on huvi ja inimene on valmis pingutama. Ma ütleks, et isegi parimad Service Desk agendid ei oma tehnilist haridust, nii et see ei ole neid kindlasti tagasi hoidnud.
Ilva, milline on sinu lugu – kuidas sa Tallinnasse ja Fujitsusse jõudsid?
Olen pärit Lätist, kuid kutsunud Eestit oma koduks juba enam kui viis aastat, kui tulin õppima Tallinna Tehnikaülikooli. Minu teekond Fujitsus algas 2,5 aastat tagasi ja läbi õnnelike kokkusattumuste. Peale ülikooli lõpetamist hakkasin otsima töövõimalusi Tallinnas ja Fujitsu oli üks neist, kes mulle silma jäi, sest oli rahvusvaheline ettevõte ja osadel ametikohtadel oli vaja ka minu emakeele oskust. Täna töötan Fujitsu Tallinna kontoris kasutajatoe eksperdina.
Mis oli sinu jaoks suurim väljakutse asudes tööle tehnoloogia ja IT valdkonda Fujitsus?
Ülikoolis õppides ei arvanud ma kunagi, et satun IT-valdkonda, kuid õnneks ei jätnud seda võimalust kasutamata ja panin end proovile. Julgen öelda, et see on üks parimaid otsuseid, mida ma teinud olen. Suurim väljakutse on olnud tundma õppida väga erinevaid süsteeme ja protsesse. Eelnevalt olid mu teadmised IT -st üsna piiratud ja ma ei oleks uskunud, et olen võimeline pakkuma tehnilist tuge, aga Fujitsus on nii igapäevane töökeskkond, väljaõpe kui enese täiendamise võimalused sellised, mis soodustavad kiiret õppimist. Olen hakkama saanud, aga väljakutsed ei lõppe vist iial.
Mis on sind aidanud kõige enam professionaalselt areneda ja kasvada?
Üks suurimaid arengumootoreid minu jaoks on kindlasti minu meeskonna lõputu toetus. Kui sinu ümber on inimesed, kes sinusse usuvad ja sind igakülgselt toetavad, siis on sul automaatselt olemas ka motivatsioon ja julgus uusi asju proovida ja endale väljakutseid esitada. Muidugi on nende aastate jooksul olnud olukordi, mil tunnen, et ei saa mingi ülesandega hakkama, kuid alati on olnud keegi, kes on enesekindlust süstinud ja öelnud, et ma peaksin lihtsalt proovima. Olen igavesti tänulik oma tiimikaaslastele.
Mida teed, kui klient ei saa aru, millist lahendust sa tema probleemile pakud?
Üks asi, mida ma olen kindlasti õppinud Fujitsus töötades on see, et iga inimene on erinev. Püüan võimalikult hästi ära tunnetada, kuidas vastata küsimusele nii, et klient mõistaks, mis toimub ja oleks võimeline minu selgitusi jälgima. Oluline on oskus hinnata kliendi tehnilist taset, et klient tunneks end mugavalt ja ei peaks tegelema terminoloogiaga, mis teda segadusse ajab.
Inimesed õpivad erinevalt. Kuidas sina kõige paremini õpid?
Minu jaoks on parim lähenemine katse-eksituse meetod. Learning by doing ehk praktika kaudu oskuste ja muidugi ka teadmiste omandamine on minu jaoks kordades efektiivsem ja põnevam. Ja kui üht või sarnast asja teha mitu korda, siis see juba tulebki loomulikult või lausa automaatselt.
Oled huvitatud tööst Fujitsus? Vaata Fujitsu tööpakkumisi SIIT.