2018 aasta kevadest juhib Fujitsu Service Desk Tartu osakonda Indrek Lään, kes liitus Fujitsuga peaaegu 10 aastat tagasi, kuigi oli arvanud, et kõnekeskuses enam uuesti töötada ei taha. Töövälisel ajal õpib Indrek ülikoolis ning tema eriline huvi on matkamise ja reisimise vastu. CV.ee meeskond uuris lähemalt Fujitsu Service Desk agendi töö kohta.
Miks just Fujitsu Service Desk?
Enne Fujitsut olin töötanud mõned aastad rahvusvahelises kõnekeskuses. Kuna tundsin, et ei saa end piisavalt rakendada, võtsin 2008. aasta suve hakul töölt vabaks, et neli kuud puhata ja elu üle järele mõtiskleda. Sügisel oli valida kolme väga erineva tööpakkumise vahel. Ja kuigi olin arvanud, et kõnekeskuses enam uuesti töötada ei taha, otsustasin siiski Fujitsu kasuks. Määravaks sai kontori asukoht, sest säästsin igapäevaselt 1-2 tundi sõidu arvelt.
Minu õnneks selgus, et Fujitsu Service Desk on täiesti erinev tavapärasest kõnekeskusest – paremad on nii kliendid kui teenus ise. Fujitsus rakendatav Lean juhtimisfilosoofia annab kõigile töötajatele võimaluse ise otseselt tööprotsesside arengut mõjutada, kui selleks vajadust tuntakse.
Mis sind sinu ametis innustab?
Fujitsus on osatud Lean juhtimise põhimõtteid õigesti rakendada ning see motiveerib mind töötajana.
Lean juhtimise ehk timmitud juhtimise saab lühidalt kokku võtta nii: kõik üleliigne, mis ei oma kasutegurit, võib ja tuleks eemaldada. Tegemist on optimeerimise ja pideva arendamisega, kuid oluline on sellega ka mitte liiale minna. Tähtis on aru saada, mis teeb tootest või teenusest parima. Eriti oluline on seejuures mõista, et parim ei ole tingimata kiireim, suurim, ilusaim jne.
Üleliigse eemaldamine seisneb sageli vähetajutavate pisiasjade muutmises, mis võivad palju juurde anda klientide või töötajate rahulolusse. Üleliigse tuvastamiseks tuleb kaasata kõiki töötajaid, kuna alati ei ole võimalik teada, mida ja miks teevad teised.
Millised oskused on sinu töös eriti olulised?
Olen veendunud, et enda suhtumine ja avatus kõiksugustele uutele kogemustele viib edasi. Juhindun sellest, et kui näen, et midagi tuleks muuta, siis esitan selleks ka omapoolsed põhjendused ning ettepanekud. Päris mitmel korral on see päädinud vastutuse saamisega soovitatud muudatuste läbi viimiseks. Olen seeläbi Fujitsus olles õppinud oma mugavustsoonist julgemalt välja astuma ning avastanud, et ega seal nii ebamugav polegi.
Usun, et iga uus ja võõras ettevõtmine on valmistanud ette järgmisteks. Iga korraga tuleb juurde kogemusi ning kontakte, mis on hea vundament järgmisteks projektideks.
Oled huvitatud tööst Fujitsus? Vaata Fujitsu tööpakkumisi SIIT.