Tööturul konkureerides on üheks võtmeks tippspetsialistide leidmine ja värbamine. Parim tippspetsialist on sageli kõrgelt nõutud ning nende leidmine võib olla keeruline, eriti kui ettevõte tegeleb valdkonnaga, kus tipptasemel oskustega inimesi on vähe. Selles blogipostituses uurime, kuidas leida ja meelitada tippspetsialiste, keda tööturul väga palju ei ole.
Tugevda brändi mainet
Enne tippspetsialistide otsimist on oluline ettevõtte brändi maine. Tipptegijad otsivad tavaliselt ettevõtteid, kellel on hea maine ja kelle väärtused ja kultuur klapivad nendega. Tasub investeerida brändi, et meelitada ligi neid, kelle visioon klapiks ettevõtte visiooniga. Alusta näiteks kodulehe korrastamisega ja oma ettevõtte googeldamisega. Vaata, mis esile kerkib ning vajadusel muuda leitav sisu atraktiivsemaks. Lisaks tasub mõelda ka juhi mainele, kelle all hakkab spetsialist töötama ning üle vaadata, milliseid seisukohti juht jagab.
Selged karjäärivõimalused
Tippspetsialistid otsivad väljakutseid ja võimalusi enesetäiendamiseks. Loo selge karjääritee ja näita, kuidas sinu ettevõte saab spetsialistile pakkuda ettevõtte siseseid arenguvõimalusi.
Välise värbaja abi
Tööportaalidel on enda andmebaasid, läbi mille on võimalik leida tippspetsialiste vastavalt kriteeriumitele, lihtsalt ja mugavalt. Värbajad tegelevad igapäevaselt vastava kvalifikatsiooni inimeste leidmisega ning neil on selles valdkonnas rohkem teadmisi. Millist kasu toob veel välise värbaja abi loe lähemalt siin.
Koostöö teiste ettevõtetega
Loo partnerlusi teiste ettevõtetega, kes võiksid sinuga tippspetsialiste jagada või soovitada. See võib hõlmata nii konkurente kui ka ettevõtteid teistest sektoritest. Lisaks mõtle sellele, kus sinu valdkonna spetsialistid liiguvad. Koostööd tasub teha ka koolidega ja koolitajatega, kelle käest võid saada kontakte või kes saavad sinu kontakte edasi jagada.
Paindlikud töötingimused
Tänasel tööturul on üliolulinespetsialistidele pakkuda paindlike töövõimalusi, näiteks kaugtööd või paindliku tööaega. Paindlik tööaeg võimaldab töötajal paremini töö- ja eraelu tasakaalustada. Samuti määratle enda jaoks ära ka see, kas oled valmis värbama spetsialisti ka kaugemalt töö asukohast. Sobiv spetsialist võib asuda ka geograafiliselt mujal.
Boonussüsteemid/preemiad
Tippspetsialistid ootavad, et nende oskusi ja saavutusi tunnustatakse. Loo süsteem, mis võimaldab neil saada tunnustust ja preemiaid, mis motiveerib neid ettevõttesse jääma. Nii vähendad spetsialistide voolavust ettevõttes ning uute töötajate leidmise vajadus ei ole pidev ning nii saad hoida olemasolevaid töötajaid.
Kasuta soovitusi
Palu oma praegustel töötajatel soovitada teisi sarnaste oskustega inimesi. Tihti võib juhtuda nii, kui töötaja on lõpetanud kooli ning sellest ajast on alles jäänud tuttavad ja sõbrad, kes oleksid valmis liituma sinu ettevõttega. See ei kehti ainult olukorras, kus töötaja on kooli lõpetanud, vaid kindlasti tasub soovitusi küsida kõigilt töötajatelt. Võimalusel motiveeri soovitajaid näiteks lisapreemiaga.
Hüvedepakett
Paku oma töötajatele konkurentsivõimelist hüvedepaketti. Uuri, mis võiks motiveerida spetsialisti, keda enda tiimi otsid ning pane kokku just selline hüvedepakett, millest ta kindlasti ilma ei taha jääda.
Lisaks tasub mõelda ka sellele, et luua spetsialisti tööle tähendus. Näiteks kommunikeeri välja, kuidas organisatsioon ühiskonda tagasi annab ning kuidas töötaja tehtud tööga organisatsiooni käekäiku mõjutada saab.
Kõrge kvalifikatsiooniga inimeste leidmine võib võtta aega, kuid pikaajaline investeering nende otsingutesse ja värbamisse tasub kindlasti ära, kuna nad toovad ettevõttesse väärtuslikke oskusi, kogemusi ja teadmisi.
Ära karda küsida abi või nõu, kui endal ideed otsa saavad. Oleme sinu jaoks olemas ning pane enda kirja tasuta nõustamisele siin.