fbpx

Kuidas olla atraktiivne tööandja?

1
Herman Koppel
Herman Koppel

Käes on minu viimane #tudenginstaris suvepraktika postitus. Minu eesmärk siia tulles oli õppida selgeks, mis on tööandja bränding ning kuidas ma seda tulevikus enda jaoks kasutada saan. Informatsiooni ning õpetusi on selle aja jooksul tulnud palju. Selleks, et mul kogu informatsioonist ka reaalselt kasu oleks, tegin suure kokkuvõtte. Minu omandatud põhiteadmised sellest, kuidas olla atraktiivne tööandja, on teie ees!

Tööandja brändi olemus

Selleks, et saada atraktiivseks tööandjaks on kasulik esmalt teada, mis asi on tööandja bränd. Tööandja bränd on kuvand ettevõttest. See kuvand määrab ära selle, kas inimesed tahavad seal töötada või mitte. Mida tugevam on bränd, seda kergem on ettevõttel töötajaid palgata ning seda helgema peaga spetsialistid sinna ka lähevad. Ettevõtte jaoks on see väga oluline, kuna paremad töötajad = paremad majandustulemused. [Tööandja brändi olemusest saad täpsemalt lugeda siit].

Tööandja brändi defineerimine

Nüüd kui sa tead, et tööandja bränd on ettevõtte kuvand, siis ilmselt tahad sa ka teada, kuidas seda muuta. Enne seda on aga vaja selgeks teha, mida sa muutma pead, ehk millise kuvandi sa endale juba oma tegevustega loonud oled. Igal ettevõttel on sisemine tööandja bränd ehk kuidas ettevõtte töötajad organisatsiooni näevad ja mida sellest arvavad. Lisaks sellele on igal firmal ka väline tööandja bränd ehk kuidas näevad ettevõtet selle tulevased potentsiaalsed töötajad. Nüüd selleks, et neid kahte muuta, on atraktiivsel organisatsioonil oma tööandja brändi visioon, ehk arusaam, milline ta olla soovib. Selleks, et oma kuvandit ehitada, pead sa teadma millises positsioonis sa oled ja kuhu jõuda tahad. [Tööandja brändi defineerimisest saad täpsemalt lugeda siit].

Sihtrühma tundmine

Eelmises peatükis saime teada, et oma organisatsiooni kuvandi muutma hakkamiseks on vaja tööandja brändi visiooni. Sellest visioonist lähtuvalt on vaja ka tegevuskava, kuid sellega asjad ei piirdu. Selleks, et tööandja brändi visioon ka täituks, peab tegevuskava üles ehitama arvestades oma sihtrüma. Organisatsioon peab teadma, keda ta oma visiooniga kõnetab. “Tööandja brändingu võlu ongi erinevate sihtrühmade õige kõnetamine eesmärgiga nad organisatsioonist kui tööandjast huvituma saada“ – Kersti VannasKui ettevõte läheb ajalehte pandud kuulutusega noort tööle meelitama, teeb ta seda väga valesti, sest noored ei loe tavalisi paberlehti. Mõttetu rahakulutamise asemel peaks ta paremini tundma õppima oma potentsiaalseid töötajaid, seda, mis neile teha meeldib, mis neid motiveerib ja kus nad oma vaba aega veedavad. [Sihtrühma tundmisest saad täpsemalt lugeda siit].

Kuidas sihtrühmale silma jääda?

Nüüd, kui sa tead põhjalikult, milline on sinu sihtrühm, siis järgmine eesmärk on äratada neis tähelepanu. Kuidas silma jääda sõltub suuresti sihtrühmast, aga praegu oletame, et selleks on tudeng või äsja ülikooli lõpetanud noor inimene. Sellisel juhul on sotsiaalmeedia üks tähtsamaid kohti, mida ettevõte kasutada saab. Selle juurde käib pidev sisu loomine vähemalt põhikanalites nagu Facebook, Instagram ja Youtube. (Põhjalikumalt saad lugeda siit). Oluline on nendel platvormidel ära kasutada kõiki funktsioone ja võimalusi, eesotsas hashtagi. (Põhjalikumalt saad hashtagi kasutamisest lugeda siit). Lisaks aitavad silma jääda hästi tehtud brändingu videod (brändingu video tegemisest saad lugeda siit) ja sihtrühma silmas pidades läbimõeldud töökuulutus(töökuulutusest mis jõuab nooreni saad lugeda siit).

Kuidas sihtrühmaga kihluda*?

Praeguseks hetkeks kasutab sinu ettevõte jõudsalt kõiki vahendeid, et jõuda oma sihtrühmani. Paraku alati sellest ei piisa, et nad kohe ka sinu juurde tööle tuleksid. Selle pärast on väga oluline omada korraliku karjäärilehte ning/või värbamiskampaanialehte. Need peavad kõnetama sihtrühma ning tegema kandideerimisotsuse võimalikult lihtsaks. Selle simuleerimiseks kujutage ette olukorda, kus ühele noormehele meeldib väljapeetud ja tore neiu ning vastupidi. Poiss on mitu kuud olnud parim versioon endast, et siis ühel päeval tüdruku kätt paluda. Kui see päev lõpuks kätte jõuab, viskab poiss oma silmarõõmule sõrmuse ja küsib: “Naiseks tuled või ei tule vä? Ära mõtle, kohe ütle!”, siis mida head arvab sellest neiu? Sama kehtib ettevõtte ja sihtrühma vahel, kus viimane on neiu ja kihlasõrmuseks on karjäärileht (karjääri- ja värbamiskampaanialehtedest saad edasi lugeda siit(tudeng karjääri- ja värbamiskampaanialehtedest).

Kui sulle meeldis viimane #tudenginstaris postitus, siis jaga seda kindlasti oma sõpradega, sest minult enam uusi kirjutisi siia ei tule. Aitäh kõigile, kes mu postitusi on lugenud. Päikest!

* Kihlumise all pean silmas inglise keelset terminit engagement, mida eesti keeles nimetatakse antud kontekstis ka sidumiseks ehk siis sihtrühma sidumiseks.

 

Instari eksperdi Kersti Vannase kommentaar:

“Kui keegi kahtles, kas noored on kiired ja taibukad, siis Herman, kes suutis kahe kuuga tööandja brändingu olemusele pihta saada, on ehe näide, et noored on valmis asjad endale selgeks tegema, seda muidugi juhul, kui teema neid huvitab ja motiveerib😊
Organisatsiooni tööandja brändi loomine või parendamine pole kiirprojekt, vaid nõuab organisatsioonilt eelkõige süsteemset ja läbi mõeldud tegevust. Me oleme viimase kümne aastaga näinud, kuidas turg ja töötajate ootused muutuvad. Eilne edukas tööandja bränd ei pruugi olla edukas enam homme. Tööandja brändi peab elus hoidma.

Kui te teate ja tunnete, et teie organisatsioonil on vaja karjäärilehte, kuvandi auditit, väärtuspakkumist või soovite lihtsalt tööandja brändingu osas nõu pidada, siis pöörduge julgelt meie poole.

Vihjena veel, et 11, september kuulutame koos PAREga välja 2018. aasta Eesti atraktiivsemad tööandjad (Link: üritus)”

Jaga postitust

Loe lisaks

Scroll to Top