fbpx

Tööandja väärtuspakkumine – kellele ja miks?

Tööandja väärtuspakkumine - kellele ja miks? 3

Tööandja väärtuspakkumine on teema, mis ikka ja jälle erinevates värbamisega seotud blogides ja artiklites läbi käib. Pole ka ime, sest tööandja väärtuspakkumine on otseses seoses sobilike kandidaatide leidmise ning olemasolevate hoidmisega.

Mis siis ikkagi on tööandja väärtuspakkumine? Tööandja väärtuspakkumine on kogum erinevatest väärtustest, mida tööandja on valmis töötajatele pakkuma. Eelkõige on see oluline uute töötajate leidmisel, kuid kindlasti on sellel oluline osa ka olemasolevate töötajate hoidmisel.

Tööandja väärtuspakkumine peaks hõlmama endas kõike, mida tööandja pakub oma töötajatele vastutasuks tema investeeritud aja ja vaeva eest. Tuleks tähele panna, et kuigi palk on küll oluline osa tööandja väärtuspakkumisest, siis CV.ee uuringud on näidanud, et palk üksi ei motiveeri ega hoia enam uue põlvkonna töötajaid.

Seega tööandja väärtuspakkumine tähendab enamasti rohkemat kui pelgalt atraktiivset töötasu ja teisi käega katsutavaid hüvesid. Hästi läbi mõeldud tööandja väärtuspakkumine sisaldab endas ka pehmete väärtuste poolt — töökeskkond, huvitavad projektid, kaugtöö võimalus, isiklik areng, pere ja tööaja suhe ning üldine ettevõtte kultuur ja väärtused.

SPIKKER: hästi koostatud ja sõnastatud väärtuspakkumine aitab tööotsijal otsustada, kas ta sobib teie ettevõttesse või mitte.

Miks ma peaksin just siin töötama? Mida te mulle pakute? Just need on küsimused, millele peaks kandidaat leidma vastuse ettevõtte väärtuspakkumisest. Nii aitate sobivatel töötajatel otsustada oma ettevõtte või organisatsiooni kasuks. Lisaks meelitate nii ligi vaid sobivaid kandidaate, kelle väärtused ja ootused kattuvad teie organisatsiooni omadega. Mida suurem kattuvus väärtuste osa, seda suurem on tõenäosus leida lojaalne ja rahulolev töötaja.

Teooriaid on küll mitmeid, kuid enamasti koosneb tööandja väärtuspakkumine neljast osast:

  • Põhiline pakkumine – siia kuuluvad enamasti tugevad materiaalsed väärtused ning töötaja roll ettevõttes. Kui palju hakkab inimene teenima ning millised on tema boonused? Lisaks tööülesannete kirjeldus ja vastutusvaldkond.
  • Lisahüved – kõige tavalisemad populaarsed lisahüved on sporditoetus, kaugtöö võimalus, ametiauto, tasuta kohv ning puuviljad jne. Mõnikord pakutakse ka ettevõtte osakuid, lisapuhkepäevi jne. Mida atraktiivsem on kogu kombinatsioon lisahüvedest, seda suurem tõenäosus on äratada kandidaadi tähelepanu. Siinkohal tuleb mõelda eelkõige oma sihtgrupile ja nende ootustele.
  • Isiklik areng – enamasti soovivad inimesed, et tulevane töökoht võimaldaks tal areneda. Seda nii spetsialistina kui ka inimesena. Näiteks mida vanem ja kogenum on spetsialist, seda rohkem ootab ta vabadust ja otsustamise võimalust. Nooremad spetsialistid aga ootavad tihti karjäärivõimalusi ja ägedaid koolitus, et spetsialistina samm edasi astuda.
  • Ettevõtte kultuur – iga töötaja tahab olla ettevõttes hoitud ja tunda, et tema väärtused kattuvad ettevõtte üldiste väärtustega. Mida täpsemalt suudad kirjeldada ettevõtte üldist töökultuuri, seda kindlam saad olla selles, et tööle kandideerivad just sobilike ootustega inimesed, kellest kasvavad lojaalsed ja rahulolevad töötajad.

Loe lisaks: ”Kuidas luua väärtuspakkumine vastavalt sihtgrupi generatsioonile.”

Jaga postitust

Loe lisaks

Scroll to Top