Ta teab oma kandidaadi vajadusi. Tunneb tema käitumismustrit ning suhtleb temaga õigetes kanalites. Ei oota, et kandidaat tuleks temani vaid teeb esimese sammu alati ise. Oskab turgu hinnata ning teab, et see on pidevas muutumises. Edukas värbaja on nagu kameeleon, kes suudab keskkonnaga kohanduda.
Edukas värbaja vaatab ringi ning näeb, et tema ettevõtte osakonnad võitlevad kõik ühise eesmärgi nimel. Nii nagu värbamisosakond on keskendunud inimeste mõjutamisele ja motiveerimisele teeb seda ka turundus ja müük. Seetõttu on üllatav, et HR ja turundus ei tee tihedamat koostööd olenemata oma ühistest sihtidest.
Mida võiks edukas värbaja turunduselt ja müügilt õppida?
Talentide segmenteerimine on turundusspetsialistide jaoks igapäevane ülesanne ja peaks kuuluma ka iga HR inimese oskuste hulka. Ka sõnum tuleb kohandada vastavalt publikule ehk visuaalne ja kirjalik pool peab kõnetama valitud kandidaatide segmenti. Vastasel juhul värvatakse ettevõttesse valed töötajad või sõnum ei kõneta sihtgruppi.
Kui kommunikatsiooni sõnum on paigas tuleb kasutada ka õigeid kanaleid. Kuigi asjatundlikke värbajaid on palju, kipuvad nad oma sihtgrupiga suheldes kasutama aegunud kanaleid. Turundusspetsialistid seevastu aga kasutavad oma klientidega suhtlemiseks ja nendega suhestumiseks alati uusimaid tehnoloogilisi vahendeid ja kanaleid.
Mida siis ikkagi teab edukas värbaja?
Ta tunnistab, et värbajatel ja turundusel on sama eesmärk ja see peaks olema jagatud vastutus. Teab, et organisatsioonis on vajalik know-how kõigi vajaduste rahuldamiseks ning kasutab seda teadmist efektiivsemalt oma töökohustuste ja eesmärkide täitmiseks. Oskab jagada rolle ja vastutust. Peab meeles, et inimesed töötavad koos paremini ja teab, et tiimitöö iseloomustab kõiki kõrge jõudlusega organisatsioone.
Edukas värbaja luges täna seda postitust ja teab nüüd, kui tähtis on jagada värbamise vastutust oma turundustiimiga jõudmaks õigete kandidaatideni.