fbpx
CV.ee tööelublogi

5 põhilist nõuannet, kuidas töökuulutus paistaks silma õigele inimesele

5 põhilist nõuannet, kuidas töökuulutus paistaks silma õigele inimesele

Läbimõtlemata ja sisutühi töökuulutus jääb tänasel tiheda konkurentsiga tööturul väheseks ning nõuab uue, ootustele vastava inimese värbamiseks märgatavalt enam pingutust ja turundusalast nutti. Tuumafüüsikat siin pole, aga kindlasti on vaja teada edu baaskomponente, mis garanteerivad oodatud tulemuse.  

Oleme CV-Online’i turundus- ja värbamismeeskonnaga kaardistanud viis peamist nõuannet, mida soovitame rakendada, kui on soov kuluefektiivselt ja tulemuslikult värvata. 

Sõnasta selgelt oma vajadus

Tee selgeks, keda ja miks sa soovid ning millist tööd ta tegema peab hakkama. Milline on selle töö olulisus ettevõttes – too kindlasti välja töö tähenduslikkus ja kasu. Kirjuta nii nagu päriselt asjad on – inimestele hakkab töökuulutuse juures silma selle siirus ja konkreetsus. Võimalusel too välja ka PALK, sest küsitluste järgi soovib pea 80% inimestest näha ka kuulutuses palka ja oleme näinud, et ainuüksi palga olemasolu suurendab huviliste arvu kasvu 20 protsendi võrra. Tutvu lähemalt, milleks on palga avaldamine veel kasulik.

Loo esmane töökuulutus

 1
Sotsiaalmeedia töökuulutus on hea viis jõuda tööturul kandidaadini.

Ideaalis võiksid luua mitu versiooni ning testi selle atraktiivsust lähiringis (näiteks oma ettevõtte töötajate peal).  Parimad kandidaadid olete teie ise. Küsitluste järgi on tähtsuselt teisel kohal uut töökohta valides organisatsiooni sisekliima ja see, mida oma töötajad ettevõtte kohta räägivad. Panusta sellesse, et aru saada, mis teeb Sinu organisatsiooni atraktiivseks töötajate arvates ning kasuta seda infot ka töökuulutuses. 

Pane paika eelarve

Sul võib olla superäge töökuulutus, aga kui sa seda ei levita õigetes kanalites teatud arv kordi, siis võib see jääda väga tugeva ent hetkel passiivse kandidaadi jaoks märkamatuks. Kui sa ei tea, kui suur peaks olema näiteks levitamise eelarve, siis võid julgelt küsida CV-Online sotsiaalmeedia projektijuhtide käest – oskame kogemuse põhjal juba öelda, kui palju pingutust nõuab erinevatesse valdkondadesse ja ametipostidele uute inimeste värbamine. 

Määratle sihtrühm ja kanalid, läbi mille levitad

Facebook, Instagram, sõbrad, tuttavad, töökaaslased. Nüüd tulebki mängu sinu eelarve, sest kui sul rahalisi vahendeid napib, tuleb ehk levitamise kanalitel peamiselt toetuda tööportaali, tuttavate ja sõprade peale. Kui aga omad juba reklaamieelarvet, tuleb kindlasti teha selgeks, millistes kanalites sinu poolt otsitav sihtrühm viibib. Sotsiaalmeediakanaleid on täna teadaolevalt juba üle 66 ning igal kanalil on oma karakteristika ja sihtrühm. Erinevate sotsiaalmeedia kanalitega on võimalik tutvuda siin.

Tee endale Facebooki toimimisloogika puust ja punaseks selgeks

Täna on jätkuvalt Facebook number üks sotsiaalmeediakanal, kus on üle 2,27 miljardi kasutaja üle maailma, Eestis on Facebooki kasutajaid igakuiselt 50-60% elanikkonnast ja kui teame, et keskmiselt viibivad inimesed kaks kuni kolm tundi Facebook keskkonnas, siis loob see ideaalse pinnase oma sõnumi edastamiseks. Kõige olulisem on Facebook-is osata luua tugevat ja sisukat sõnumit ning seda ka õigesti sihtida. 

Paar näpunäidet:

Visuaali puhul tuleks kindlasti jälgida, et oleks tööd või ettevõtet iseloomustav pilt. See aitab luua paremat kujutluspilti antud ametist ja töö olemusest. Hea on lisada pildile juurde antud ametikoht, keda otsimas olete ning ettevõtte logo. Samas tasub jälgida, et teksti ei läheks ülemäära palju, vastasel juhul nt Facebooki reklaamihaldur ei pane su reklaami jooksma. Protsentuaalselt võib olla kaetud maksimaalselt 20%. 

Sihtimise puhul tuleks minna detailidesse. Jagades lihtsalt oma postitust ja “boostides” seda jõuab see küll inimesteni aga ei ole garanteeritud, et saavutate oodatud tulemuse. Läbi Facebooki reklaamihalduri on võimalik sihtida sulle soovitud sihtrühma. Sul on võimalus sihtida asukoha, huvialade, hariduse, soolise ning vanuselise kriteeriumite alusel. Kindlasti hoiduda liiga detailsest sihtimisest, nii tõmbad ringi liiga kitsaks ning kaotad osa potentsiaalsetest kandidaatidest.

Jaga postitust

Loe lisaks

Scroll to Top