Top Employer 2021 valimine on täies hoos. Võime kindlad olla, Top Tööandja tiitleid ei pälvi tööandjad niisama, vaid see on suure töö ja pühendumise tulemus. 2020 läheb ajalukku ühiskonda vapustanud aastana, kus paljudel tööandjatel on tulnud toime tulla ellujäämise ja erinevate raskustega. Järgnevatel nädalatel piilume Top Tööandjate sisemaailma ning uurime, kuidas on Eesti parimatel tööandjatel sel keerulisel aastal läinud.
Toome teieni intervjuu Top Tööandja 2019 võitja Nordea Bank Abp Eesti filiaaliga. Küsimustele on vastanud Tiina Käsi, Nordea Eesti juht ja Joole Kuljus-Triik, personalipartner.
Milline on olnud aasta 2020 teie organisatsiooni jaoks?
Aasta 2020 on olnud eriline, nagu usun kõikide ettevõtete inimeste jaoks. Oleme õnnelikud, sest meil on olnud võimalus selles erakordses olukorras organisatsioonina kasvada, värvata uusi töötajaid, arendada oma meeskondi ning teenindada oma kliente Põhjamaades ilma tõrgeteta. Alustasime aastat 544 töötajaga ja hetkel on Nordea Eestis juba ligi 680 inimest.
Millised on suurimad väljakutsed, millega olete personalitöös sel aastal silmitsi seisnud?
Üks väljakutsetest oli kindlasti kiire kohanemine Covid-19ga ja toimetulek sellega seotud muutustega. Enne pandeemiat töötas enamik meie inimesi kontoris, nüüdseks töötab kodukontoris ligi 70% inimestest. Samas tahame ju kindlustada kõigi nende töötajate tervise ning heaolu, kes ei saa erinevatel põhjustel kodukontorist töötada ning käivad igapäevaselt tööl Nordea kontoris.
Nordea Eestis töötab inimesi 30 erinevast rahvusest ning on olnud väga huvitav ja teistmoodi ka inimeste värbamine teistest riikidest. See, kuidas kinniste riigipiiride ja väheste lennuvõimaluste ajal uued töötajad Eestisse saada ning nad ka hästi välja õpetada, on olnud väga huvitav ja teistmoodi toimetamine.
Ümber oleme korraldanud ka töötajate koolituse ning sisseelamisprogrammid ning mitte vähe tähtis pole olnud ka inimeste füüsilise ja vaimse tervise toetamine.
Millised on suurimad õnnestumised personalitöös aastal 2020?
Nordea on saanud juba ligi 700 töötajaga ettevõtteks – kus on koostöövalmis ja rahulolevad töötajad. Samal ajal oleme suutnud säilitada ühtsustunde. Töötajate rahulolu-uuringu tulemused on Eestis kõrgeimad võrreldes kõigi teiste riikidega, kus Nordea toimetab.
Meie jaoks on väga oluline kaasamine ja mitmekesisuse austamine, ning sellel sügisel tunnustati meid ka “Austame erisusi” märgisega. Ütleme ikka, et meil on põhjamaine töö- ja juhtimiskultuur, millele annavad värvi meie erinevatest rahvustest, erinevate taustade ning vanustega töötajad. Meie oma töötajad on olnud kõige paremad “saadikud” – ligi 25% uutest töötajatest leiame läbi olemasolevate töötajate soovituse
Mida plaanite teha aastal 2021, et olla Eestis üks Top Tööandjatest?
Meie soov on pakkuda oma töötajatele jätkuvalt kaasavat ja kaasaegset töökeskkonda, kus toimib hea meeskonnatöö. Tahame, et iga töötaja tunneks, et tal on olemas toetav struktuur, suurepärane juht ja võimalus olla päriselt tema ise.
Mis on need soovitused, mida annaksite neile ettevõtetele, kes soovivad olla oma valdkonnas ja tegevuspiirkonnas ihaldatud tööandjad?
Soovitame olla olemas oma töötajate jaoks nii headel kui keerulistel aegadel. Näidata töötajatele nende töö tähtsust ja seotust ettevõtte eesmärkidega – “töö, mida ma teen loob väärtust meie klientidele ja ühiskonnale laiemalt”. Ja pakkuda inimestele võimalust olla kaasatud ja võimalust olla tema ise.
Anna ka Sina oma hääl ja räägi kaasa Top Tööandja 2021 valimisel: https://topemployer.ee.