Tööandja väärtuspakkumine on teema, mis ikka ja jälle erinevates värbamisega seotud blogides ja artiklites läbi käib. Pole ka ime, sest tööandja väärtuspakkumine on otseses seoses sobilike kandidaatide leidmise ning olemasolevate hoidmisega.
Mis siis ikkagi on tööandja väärtuspakkumine? Tööandja väärtuspakkumine on kogum erinevatest väärtustest, mida tööandja on valmis töötajatele pakkuma. Eelkõige on see oluline uute töötajate leidmisel, kuid kindlasti on sellel oluline osa ka olemasolevate töötajate hoidmisel.
Tööandja väärtuspakkumine peaks hõlmama endas kõike, mida tööandja pakub oma töötajatele vastutasuks tema investeeritud aja ja vaeva eest. Tuleks tähele panna, et kuigi palk on küll oluline osa tööandja väärtuspakkumisest, siis CV.ee uuringud on näidanud, et palk üksi ei motiveeri ega hoia enam uue põlvkonna töötajaid.
Seega tööandja väärtuspakkumine tähendab enamasti rohkemat kui pelgalt atraktiivset töötasu ja teisi käega katsutavaid hüvesid. Hästi läbi mõeldud tööandja väärtuspakkumine sisaldab endas ka pehmete väärtuste poolt — töökeskkond, huvitavad projektid, kaugtöö võimalus, isiklik areng, pere ja tööaja suhe ning üldine ettevõtte kultuur ja väärtused.
Miks ma peaksin just siin töötama? Mida te mulle pakute? Just need on küsimused, millele peaks kandidaat leidma vastuse ettevõtte väärtuspakkumisest. Nii aitate sobivatel töötajatel otsustada oma ettevõtte või organisatsiooni kasuks. Lisaks meelitate nii ligi vaid sobivaid kandidaate, kelle väärtused ja ootused kattuvad teie organisatsiooni omadega. Mida suurem kattuvus väärtuste osa, seda suurem on tõenäosus leida lojaalne ja rahulolev töötaja.
Teooriaid on küll mitmeid, kuid enamasti koosneb tööandja väärtuspakkumine neljast osast:
Loe lisaks: ”Kuidas luua väärtuspakkumine vastavalt sihtgrupi generatsioonile.”
Keerulised olukorrad panevad inimesi tavapärasest erinevalt mõtlema ning leidma lahendusi, mis muul juhul oleks ehk jäänud tulemata või vähemalt pikemalt...