Otsite uut töötajat ja soovite leida võimalikult palju sobivaid kandidaate, et valida välja parimaist parim? Oma kodulehele on juba kuulutus pandud. Tööportaalis ka avaldatud. Mida veel? Kas töökuulutus sotsiaalmeedias võiks olla sobiv kanal täiendavate silmapaarideni jõudmiseks?
Töökuulutus on laiemas mõttes nagu iga teine reklaam. Selles peab olema väärtuspakkumine (miks on see töökoht nii ahvatlev), see peab olema koostatud täpsele sihtrühmale (milliseid inimesi kandideerima oodatakse), seda tuleb levitada õigetes kanalites (seal, kus sihtrühma liikmed aega veedavad) ning mõistagi mõistliku hinna eest. Kaaludes neid komponente saabki otsustada, kas teie kuulutuse koht on sotsiaalmeedias või tuleb leida muid kanaleid.
Sotsiaalmeediat kasutades saab jõuda inimesteni, kes tööd ei otsi, ent on võimalustele avatud. Kui töökuulutus on väljas ainult tööportaalis, siis jõuame sellega inimesteni, kes otsivad aktiivselt tööd – neid on viimase uuringu kohaselt 37%. Sotsiaalmeedia abil saame kõnetada ka neid, kes ise tööd ei otsi kuid on uutele pakkumistele avatud (koos tööotsijatega kokku suisa 85%).
Reklaamimine on sotsiaalmeedia soodsa kontaktihinnaga. Muidugi võib loota postituse orgaanilisele levikule, aga see toimib paremini ülilahedate kuulutuste puhul ja vaid teatud piirini. Soovides jõuda märksa suurema arvu õigete inimesteni, tasub investeerida postituste „võimendamisse“ või kasutada muid reklaamimise võimalusi. Tore on see, et laskemoon ei lähe raisku: kui tänu sellele õige kandidaadini ei jõuta, siis vähemalt tõstab töökuulutus sotsiaalmeedias ettevõtte üldist tuntust.
Töökuulutus sotsiaalmeedias on superhästi sihitav. Seega pakub see võimaluse katta konkreetseid sihtrühmasid, kelle uksele on teisiti keeruline koputada. Valides, kellele reklaami näidatakse, saab määrata inimese soo, vanusepiirid, huvialad või brauseri keele.
Paljudele tööandjatele meeldib võimalus piiritleda sihtrühm geograafiliselt, tõmmates näiteks 10-kilomeetrise raadiusega sõõri ettevõtte asukoha ümber ja kuvades töökuulutust vaid inimestele, kellele asukoht reaalselt sobib. Muidugi saab niimoodi ka kavaldada – näidata reklaami näiteks mõnel suurel oma erialamessil osalejatele või konkurendi tehases viibijatele.
Parima tulemuse annab kanalisse sobiv sõnum. Nii nagu oma vanaema ja kolleegiga suheldes ei kasutata samu väljendeid, ei sobi sageli ka ükssama postitus Instagrami, Facebooki ja LinkedIn-i, sest sealne keel ja meeleolu on nii erinevad! Isegi kui jagatav töökuulutus on sama (tark oleks ka seda modifitseerida), saab mängida sissejuhatava pöördumisega.
- Facebook on keskkond, kus kasutatakse hoogsat sõbralikku tooni, lihtsaid lühikesi lauseid ja vahele mõnuga emotikone, kutsutakse tegutsema ja jagama.
- Instagram on ilusate piltide maailm. Sinna sobib pigem unistuste foto tulevasest töökohast ja selle külge viited pakutavale ja töökuulutusele. Et kasutajad on harjunud otsima hashtag’ide abil, on tark lisada #töö, #töökuulutus, #job.
- LinkedIn on juhtide ja spetsialistide mängumaa, reeglina ingliskeelne ja asjaliku moega. Tark konkreetne jutt ja vähem emotikone on siin hea valik. Saab kirjutada konkreetsetele professionaalidele, et paluda neil kandideerida.
Värbamisel tasub ära kasutada erinevaid sotsiaalmeedia võimalusi! Töökuulutuse ülesriputamine on alles algus. Seda saab jagada gruppidesse, kus otsitud inimesed kogunevad – olgu need siis näiteks Kuusalu valla elanikud või raamatupidajad. Ettevõtte partnerid on tavaliselt levitamisel rõõmuga abiks, kui paluda, jne. Fantaasia ei ole siin piiriks, vaid abiks!
Olenevalt ettevõtte spetsiifikast võib sotsiaalmeedia olla suurepäraseks toeks kogu tööandja brändi ülesehitamisel.
Kui sa ei oska või jaksa kõike oma kätega ära teha, siis töökuulutus sotsiaalmeedias on võimalik tellida ka CV.ee värbamisspetsialistide kaudu. Loe lähemalt siit.