fbpx

Ajujaht: Kuidas on läinud eelmise hooaja võitjal?

Ajujaht: Kuidas on läinud eelmise hooaja võitjal?

Ajujahi eelmise hooaja võitja, hambapesutablette tootev iduettevõte Others meenutab, mida tähendab ühele õpilasfirmale ärikiirendis osalemine ning millised õppetunnid jäid kõige kauemaks meelde.

Iduettevõtte Others (varasema nimega Münt) kaasasutaja Märten Kala meenutuste kohaselt oli Ajujahi ärikiirendis osalemine tulvil häid mälestusi, kuid teekond testimisest kasvamiseni oli pikk ja kõige paremas mõttes katsumusterohke. CV.ee toob sinuni lühiintervjuu ettevõtte asutajatega ning jagab Others muljeid ja kogemusi Ajujahi ärikiirendiga.

Kuidas jõuti Ajujahini?

„Münt sai alguse 2019. aastal õpilasfirmast ning me olime toote-turu testimise faasis, kui saime Negavati roheideede konkursil eripreemia, millga kutsuti meid Ajujahi TOP100 idee sekka. Sisuliselt oli meil olemas esmane prototüüp, kuid puudus kindel ärimudel. Kiirendiprogrammi lõpus sisenesime juba kasvamise faasi,“ selgitas Kala ning lisas, et täna valmistatakse ette juba uut rahastusringi ning kõik kiirendis sätitud eesmärgid langevad praeguste tegemiste ja fookustega hästi kokku.

Others hambapesutabletid

Kala sõnul aitas neid Ajujahi erinevaid etappe edukalt läbida eelkõige eesmärgipärane planeerimine ning valmisolek töötada ka öötundidel, sest kõike tehti kooli kõrvalt ja kirega.

„Tüüpiline „tööpäev“ Ajujahi ajal algas meie jaoks tavaliselt hiljemalt kell 16:00, mil alustasime tiimikoosolekuga, et infot sünkroniseerida ning individuaalsete tööülesannetega pihta hakata. Hiljem komplekteerisime pakke ning toimetasime need pakiautomaatidesse. Tööpäev lõppes tihtipeale alles kell 22.00,“ meenutas Kala.

Ta lisas, et intensiivse äriarenduse juurde kuulusid Ajujahis ka loomulikult erinevad esinemised ning telesalvestused, mis tekitasid pea alati lavahirmu, kuid abivalmis võttemeeskond suutis oskuslikult esinemishirmu peletada.

Ettevõtte kaasasutaja sõnul muutusid kiirendiprogrammi ülesanded järk-järgult tõsisemaks ning suurim katsumus tabas meeskonda hetkel, mil kuue parima hulka jõudmisel tuli hakata ka käibenumbreid näitama, et jõuda TOP 3 hulka.

Milliste katsumustega on tulnud silmitsi seista?

„Olime järsku väga hektiliste aegade keskel – kaubalaevad parkisid kanalitesse kinni ja tehastes üle Euroopa valitsesid koroonapuhangutest tingitud seisakud. Olime sunnitud klientidele teavitama, et kahenädalase viitega tellimused tarnitakse hoopis ühe kuu pärast,“ selgitas Kala ning lisas, et keerulise olukorra leevendamiseks sõideti ka ise autoga lähimasse tehasesse, mis tähendas mitmesaja kilomeetrist ringi. 

„Esmaspäeva varahommikul startisime oma tehase poole ning tagasi Tartusse jõudsime alles öösel. Peale seda panime terve tiimi ja heade sõpradega kella kaheksani hommikul tellimusi kokku ning vedasime need pakiautomaatidesse. Kogu see lugu oli ettevõtte arengu koha pealt oluline õppetund sellest, et security of supply (tarnekindlus – toim.) on tootmisettevõtte jaoks sama tähtis kui strateegia,“ rääkis Kala.

Kolme kõige väärtuslikuma Ajujahist saadud boonusena nimetab Othersi asutaja kontakte, ärimudelit ja lavaarmastust ning selle aasta osalejatel soovitab ta hoida eelkõige õiget mõttelaadi. „Kuigi kõik ettevõtjad teavad oma äri kohta kõige rohkem, siis tuleks kindlasti kuulata ka neile määratud mentorite nõuandeid, kelle ülesanne on vaadata tiime ilma roosade prillideta. Ja kui ilmnevad takistused või tagasilöögid, siis nendest soovitaksin pigem kiiresti õppida kui lasta moraali alla. Sometimes lose, always win,“ tõi Kala välja.

Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus. Läbi aastate on Ajujahile esitatud ligi 5000 äriideed ning riigiasutuse programmist on tuule tiibadesse saanud mitmed kohalikud ja rahvusvahelised edulood. Tuntumate vilistlaste hulka kuuluvad näiteks Bolt, Bikeep, Click & Grow, GoWorkaBit, FoodDocs, Groveneer, Timbeter jpt. Loe varasemaid kogemusi Ajujahiga siit.

Jaga postitust

Loe lisaks

Scroll to Top