fbpx
CV.ee tööelublogi

Pane kandidaadi kogemus enda jaoks tööle

Pane kandidaadi kogemus enda jaoks tööle

Kasutajamugavus, kvaliteetne teenindus ning tagasiside küsimine on turunduse- ning müügiprotsesside üks lahutamatu osa. Küll aga ei kuulu kandidaadi kogemus miskipärast tihti värbajate tööriistakasti. CV-Online’i uuringutest on selgunud, et vaid 3.5% kandidaatidest saavad alati ettevõtte poolset tagasisidet. 75% kandidaatidest saavad tagasisidet vaid mõnikord.

Seetõttu võib eeldada, et ka värbamisprotsessile endale tagasiside küsimine piirdub vaid viimase kandidaadi tagasisidega. Tegelikult on aga võimalik panna kandidaadi kogemus enda jaoks tööle, et oma kandideerimise protsesse arendada.

Negatiivne tagasiside liigub kandidaatide vahel kulutulena. Positiivne jääb aga tihti enda teada.

Uuringud on aga näidanud, et küsides tagasisidet ise otse kandidaadilt on ta positiivselt meelestatud ning negatiivne tagasiside levib kordades vähem. Nii tunneb kandidaat, et ta on oluline ning kannab endas edasi head sõna.

kulutuli
Negatiivne tagasiside liigub kandidaatide vahel kulutulena.

Positiivse kandidaadi kogemuse kujundavad järgmised tegurid

Suhtlus kandidaadiga
Iga kandidaadi tegevus kandideerimisprotsessis peaks saama vastuse algusest lõpuni. Olgu selleks kasvõi tavaline teavitus stiilis ”Täname kandideerimast, Sinu CV jõudis meieni. Võtame ühendust xxx kuupäeval”.

Kasuks tuleb personaalne lähenemine
Sihtgrupile vastav lähenemine nii kirja- kui ka visuaalses keeles peab olema läbimõeldud. Ka vestluste korraldus ning asukoht on tähtsal kohal. Kõik see on tähtis eduka kandidaadi kogemuse kujundamiseks.

Kiirus ja selgus seostub alati positiivse kogemusega.
Kandidaadid ei soovi üldiselt end esimeses voorus siduda pikkade kandideerimisvormidega teadmata, millal protsess edasi on liikumas. Samuti ei taha nad oodata nädalaid või kuid, et kuulda nende avalduse tulemusi.

Kuidas kandidaadi kogemus enda jaoks tööle panna?

Andes kandidaatidele tagasisidet nende kandideerimise osas on samal ajal ka võimalus koguda neilt endalt tagasisidet värbamiskogemuse kohta. Mida tehti nende arvates hästi ja mida saaks parandada? Seda nii protsessi enda, kui ka töökuulutuse ja väärtuspakkumise osas.

Vorm, kuidas tagasisidet küsida võiks olla lühike ja tabav, kuid samas piisavalt informatiivne, mis aitaks edasi areneda. Selleks on tänapäeval nii tasuta kui ka tasulist tarkvara.

Positiivse tagasiside korral on seda võimalik jagada. Negatiivse korral aga vigadest õppida ning protsesse parandada pakkudes kandidaadile meeldivat ”teenindust”. Nii on võimalik panna kandidaadi kogemus enda jaoks tööle ning disainida efektiivne kandideerimise protsess.

Jaga postitust

Loe lisaks

Scroll to Top