fbpx
CV.ee tööelublogi

Teine Digidokk: töö klienditeenindajana

Teine Digidokk: kes on klienditeenindaja?

Meie Digidoki saatejuht Sandra Jõgeva käis uurimas, mida kujutab endast klienditeenindaja amet. Seda nii tööandja kui töövõtja seiskukohast.

Kas selles, et sa oled pikalt töötanud klienditeenindajana on seos nüüd, et Sul on oma ajakirjapood ja kohvik Krusiiv?

Jass Seljamaa: Minu päris esimene töökoht oli ajalehepoiss, mis on ka põhimõtteliselt klienditeenindus. Ma olin siis viieeaastane ja see oli rubla ajal. Viieteistaastasena läksin ma tööle internetikohvikusse, siis ma töötasin riidepoes ligi kaks aastat. Riidepoest ma suundusin restorani, kus ma olin kelner. Liikusin klienditeenidusest eemale ja ma töötan reklaamialal siiamaani. Mingi aeg tegin ainult seda ja igatsesin klienditeenindust ja nüüd ma tegin endale selle väikese kohakese, kus ma teen jälle klienditeenindaja tööd.

Milline on sinu arvates klienditeenindaja töö maine?

Janno Valdmann: Tundub, et noorte seas ei ole väga populaarne. Õppima väga ei minda seda, tahetakse midagi muud teha.

Kas on võimalik õppida klinediteenidnajaks?

Janno Valdmann: Tallinna teeninduskool on selle jaoks. Ma olen ise seal käinud, õppisin hotelliteenindust. Seal on veel selliseid teenindavaid ameteid, mida saab õppida.

Mis viis sind selle ametini, et oled Boheemis teenindaja ja vahetusevanem?

Karmen Säde: Ma kogemata kukkusin siia. Ma olen ka kontoris tööd teinud ja see töö tuli kuidagi õigel hetkel. Mind võeti hästi soojalt ja sõbralikult vastu, et oli kohe selline kodune tunne. Sellepärast ma võibolla olengi siin nii kaua juba olnud.

Osteria Del Gallo Nero: Ma tulin Eestisse ligi kolm aastat tagasi ja ma õppisin BFMis ja nüüd ma töötan kelnerina.

Sinu tee klienditeenindaja ameti juurde on olnud mõnevõrra ebatavaline, mitte niivõrd noorena alguse saanud?

Tiina Kull: Kuna ma töötasin hambatehnikuna ja see on teatud mõttes selline amet, et seal võivad olla sellised probleemid, mis lõpuks takistavad töö tegemist, ütleme allergiad ja sellised asjad. Tekibki selline situatsioon, et lihtsam on vahetada töökohta.

Kas on vahet, kas teenindad kliente enda ettevõttes või lihtsalt alluvana?

Jass Seljamaa: Mul juba restoranis küsiti, et kui tuleb president, et kuidas sa teda teenindad? Ma vastasin, et nagu iga teist klienti.  Siin ei maksa vahet teha. Igat klienti tuleb teenindada nagu presidenti ja kliente tuleb teenindada nagu igat teist klienti.

Mis on väljakutsed selle töö puhul?

Karmen Säde: Raskemate klientidega suhtlemine. Samas võib arvata, et see on lihtne töö, aga tegelikult ei ole. Küllap palju peab teadma ja tegema. Mitu inimest korraga küsivad midagi, tahavad midagi. Rasketes situatsioonides, et kuidas neid ilusti lahendada, et ei tekiks selliseid suuremaid probleeme.

Milliseid omadusi sa pidid endas teadlikult arendama ja esile tooma, et saada heaks klienditeenindajaks?

Tiina Kull: Alati inimene tahab natukene omaette tutvuda kaubaga, et kohe mitte ennast peale suruda ja sellisel juhul läheb kontakt sujuvamalt edasi.

Mis sa arvad, kas teenindaja töö Eestis on sarnane või teistsugune kui Mehhikos?

Osteria Del Gallo Nero: Mehhikos ja Ameerikas räägitakse ainult ühte keelt, samas kui eestisse tulevad turiste üle maailma nagu prantsusmaalt, venemaalt, saksamaalt ja mujalt nad isegi ei ürita rääkida inglese või eesti keelt.

Jass Seljamaa: Mina näen küll erinevust. Välismaal on klienditeenindajad tihti tunduvalt vanemad. Seal on vanemad härrasmehed, kellel on ilusad vestid, kikilipsud, väike rätikukene käe peal ja nii edasi. Meil siin on klienditeenindajad enamasti noored, kes teevad seda siisülikooli kõrvalt. Mis on ka muidugi hea, sest see töö sobib väga hästi üliõpilasele. Graafik on vaba ja saab seda hajutada niiviisi, et saab koolis ka käia. Aga! Ma tahaks ka seda näha, et meil oleks klinediteenindajad, kes oleksid seda tööd teinud juba üle kolmekümne aasta. Kes on natukene vanemad, väärikad ja see on väga okei kolmkümmend aastat sama tööd teha.

Tiina Kull: Päris noor keskealist naist riidesse panekul ei saagi võibolla aidata, et ei tekigi võibolla seda kontakti. Ilmselgelt on vajalik alati teatud elukogemus juba.

Janno Valdman: Eelneva kogemuse põhjal pigem valiks ikkagi vanema inimese klienditeenindajaks. Ma tean, et neil on hoopis teine töökultuur ja hoopis teised arusaamad.

Kuidas on ettevõtjana leida väikeses kohas klienditeenindajaid?

Janno Valdmann: Praegu on suht keeruline ja tundub, et aina keerulisemaks läheb. Oodatakse päris tõsist palka, aga tööd teha väga ei viitsita.

Karmen Säde: Iga päev on erinev. Inimesed on erinevad. Sa näed hästi palju erinevaid inimesi. Hästi toredad kliendid on ja see annab hästi positiivse energia.

Sandra Jõgeva: Mida ma õppisin klienditeenindaja töö kohta. Näiteks sain aru, et see on amet, mis sobib inimestele, kellele meeldib inimestega suhelda, aga ka seda, et see on töö mis ei pruugi jääda kõigest pooleks kohaks tudengipõlves, vaid seda võib teha kasvõi kolmkümmend aastat järjest.

Jaga postitust

Loe lisaks

Scroll to Top