fbpx
CV.ee tööelublogi

Pigista oma töökuulutusest kogu potentsiaal välja

Pigista oma töökuulutusest kogu potentsiaal välja

Töökuulutus on ettevõtte nägu ning kannab ühte osa ettevõtte brändi loomisest. See on tihti esimeseks kontaktiks kandidaadi ning ettevõtte vahel. Julgeme hüpoteetiliselt väita, et 50% ettevõtete puhul ei ole kandidaat enne töökuulutuse nägemist varem ettevõttest midagi kuulnud. Seega peaks kandidaati kõnetav atraktiivne töökuulutus olema number üks prioriteet, kui soovid efektiivselt värvata ja oled valinud värbamismeetodi, mis nõuab töökuulutuse olemasolu.

Kahjuks peab tõdema, et siiani on tööturg olnud liiga mugavas seisus ning seetõttu on töökuulutused igavad, üksluised ja ühesugused. Ettevõtted ei ole eriti loomingulised ning mis seal salata, töökuulutuste ülesehitus on pigem läbimõtlemata ning väärtuspakkumine ei tule esile. Siinkohal peab muidugi kiitma neid, kes on juba mõistnud, et tihedas tööturu konkurentsis on vaja töökuulutus turunduslikult läbi mõelda. Vaid nii on võimalik oma töökuulutuses kogu potentsiaal välja pigistada.

Siin on mõned näited, mida peaks sisaldama üks atraktiivne töökuulutus.

Ettevõtte väärtuspakkumine kandidaadile

Jah..jah… need peaksid olema esimesed sõnad, mida mõtleb kandidaat ettevõtte töökuulutust vaadates. See viib kandidaadi sinu jaoks positiivsesse meeleseisundisse ning tõstab tõenäosust, et ta teeb sinu jaoks positiivse tegevuse – kandideerib. Väärtuspakkumine ehk USP (unique selling proposition) peaks olema see, mis tõstab kandidaadis huvi ning eristab sind oma konkurentidest.

Kahjuks näeb klassikaline sisutühi väärtuspakkumine välja hoopis teistsugune. Kusjuures, see on tavaliselt peidetud töökuulutuse lõppu, kuigi peaks olema üks esimesi asju, mida kandidaat märkab. Otsusta ise, kas järgnev toob töökuulutuse teistest esile?

Ettevõte pakub:

  • konkurentsivõimelist palka
  • tasuta koolitusi
  • väljaõpet kohapeal
  • toetavaid kolleege
  • soovi korral häid arengu- ja karjäärivõimalusi
  • paindlikku töögraafikut
  • hulgaliselt toetusi, soodustusi, kompensatsioone
  • töötamist osalise tööajaga

Nõudmised kandidaadile ei tohi kunagi ületada pakkumise väärtust

Kandidaadilt ootame erialast kogemust, kõrgharidust, oskust suhelda inimestega, võõrkeelte oskust, positiivset ellusuhtumist, pingetaluvust, ausust ja see jada jätkub tihti enamgi veel.

Kui nõuad kandidaadilt esimeses faasis liiga palju hirmutad nad minema. Atraktiivne töökuulutus peaks sisaldama eksklusiivselt ainult neid nõudmiseid, mis on antud töö tegemiseks hädavajalikud. Klassikaline copy/paste nõudmiste lahter ei ole kooskõlas sinu sooviga leida oma tööpakkumisele kandidaate.

Ühtlasi ei tohiks nõudmised kunagi ületada pakkumiste sisu ning olla asetuse poolest silmapaistvamal kohal, kui seda on ettevõte väärtuspakkumine kandidaadile.

Kui valetad jääd töötajast nädalatega ilma

Töökuulutust koostades mõtle oma organisatsiooni, tööiseloomu ning kollektiivi peale. Sellest lähtuvalt pead mõtlema, mida julged kandidaadile lubada ning avalikult välja tuua.

Toome nüüd ideaalse näite müügivaldkonna tööpakkumisest, kus lubatakse kandidaadile klassikalise töökuulutuse näitel toetavaid kolleege. Oletame, et kandidaati kõnetas sinu pakkumise juures just toetavate kolleegide olemasolu ning ta osutus valituks. Nüüd esimese 2 nädala jooksul avastab uus töötaja, et müügiosakonnas polegi kõik nii lilleline nagu lubasid. Ta tunneb end petetuna ning esitab lahkumisavalduse esimesel võimalusel.

Mis juhtus? Sa valetasid! Iga müügiosakonnas töötanud inimene teab, et õhkkond seal on tuline ning pingeline. Kõik võitlevad eesmärkide nimel ning omavahelisest toetusest on asi kaugel. Millegipärast otsustasid sa seda pakkumiste real siiski lubada ning kandidaadile valetada.

Kasuta oma töökuulutuse levitamiseks kaasaegseid viise

Kui oled oma töökuulutuse valmis saanud ning avaldanud ei ole kogu töö veel tehtud. Atraktiivne töökuulutus tõmbab küll rohkem tähelepanu, kui seda teeb keskpärane kuulutus, kuid sellegipoolest ei maksa loorberitele puhkama jääda. Töökuulutus tuleb ka oma sihtgrupini viia, sest tänasel tööturul peab töökuulutus otsima töötajat, mitte vastupidi.

Mõned efektiivsed CV-Online’i teenused, mis aitavad viia oma töökuulutuse kandidaadini:

Pea meeles, et alati ei ole töökuulutus kõige mõistlikum lahendus leidmaks endale sobilik töötaja. Abiks võivad olla ka värbamislahendused, mis teevad suure osa tööst sinu eest ära. Värbamisteenustega saad tutvuda siin.

Jaga postitust

Loe lisaks

Scroll to Top